The way my father loved my mother showed me how a man should love a woman. He had an 

unrelenting love for her. I can still see the 

smiles on their faces as they danced on the 

living room floor. The joy was contagious. 

April 29th, my mothers birthday, and my 

fathers favorite day, he would bring red roses 

and jewelry. My mothers favorite flowers were 

roses. Every special occasion my father would 

prepare some for her.

Every week on Friday, my father took my 

my mother out for a date. 

When my father was very ill and the end was 

foreseeable, he fought to live another birthday 

of my mothers. He passed the day after on  

April 30th. He showed me that kind of love 

exists beyond fairytales. And it’s the  kind of love 

I strive for to this day. That is one of the 

many great lessons I have learned from him. 

To my one and only dad, my protector

and my light, thank you for all that you have 

done and shown me. 

Not a day goes by that your influence and 

guidance doesn’t effect how I live my life.

 I love you forever. 


父が母を愛した方法は、男性が女性を愛する方法を教えてくれました。 彼は彼女に容赦ない愛を持っていた。 彼らが居間の床で踊っているとき、私はまだ彼らの顔に笑顔を見ることができます。 喜びは伝染しました。 4月29日、私の母の誕生日、そして私の父の好きな日、彼はバラと宝石を持ってきました。 母の好きな花はバラでした。 特別な機会があるたびに、私の父は彼女のためにいくつかを準備しました。

毎週金曜日に、父は母をデートに連れ出しました。

私の父は非常に病気で終わりが予見できたとき、私の母の別の誕生日を生きるために戦いました。 彼は翌日過ぎました。 おとぎ話以外にもある種の愛が存在することを彼は私に示した。 そして、それは私が今日まで努力している一種の愛です。 それは私が彼から学んだ多くの素晴らしい教訓の1つです。 私の唯一の父、私の保護者、そして私の光に、あなたがしてくれて私に見せてくれたすべてに感謝します。 あなたの影響力と指導が私の人生の生き方に影響を与えない日はありません。 私は永遠にあなたを愛します。




愛してるよ

I love you

Caiya