タトゥー

昔、私はよくタトゥーを入れてる人はどんな人なのかについて考えてたことがある。

そして、ある日、友人がタトゥーを入れたいといって、でもひとりで行くのがとても怖いから、精神的なサポートを得るために、わたしに一緒に同行してくれないか、と頼まれた。

もちろん、友達なので、断れないわ。。。そして、そこについたら、彼女がかなりビビってたわ。さらにとんでもないことを言い出した。彼女は言った、「もしあなたが入れるなら、わたしも入れるわ!」

私はタトゥーを入れようなんてマジで一回も考えたことないわ。でも、その店で、タトゥーアーティストの昔の素晴らしい作品をみたら、私は背中の腰あたりに一つ小さなハートのタトゥーを入れると決めた。

私は非常に針を怖がってた。。しかも痛みにはマジでチョウ弱い。。。がまんなんかもできない。しかし、それにもかかわらず、実際、私にとってそれはとても貴重な体験だった。

その後、私は何回もそのタトゥーをなおしたり、変えたりした。最後に手を加えたのはお母さんが亡くなったときだった。彼女に哀悼の意を表すためにね。

私はハートをもっと大きくして、さらに翼をつけた。お母さんはスー族の人なので、タトゥーをちょっとネイティブ・アメリカンっぽいものにした。

私にとってこの模様は亡くなったお母さんが天使たちによって天国に運ばれたことを象徴してる。また、心を持つ翼は私の祈りを神様に届けてくれるの意味もある、と私は信じてます。

さらに、翼は自由を象徴し、ハートは愛を象徴してます。全体的には、自由な愛の意味もあります。

それらの全てが、私の人生と愛に対する考えをあらわしています。

$caiyaオフィシャルブログ MAJI-Caiya Powered by アメブロ


私にとって、ライフとは、自分のために生きる、そして自己主張をすることです。。。
私のタトゥーは自分の生きるスタイルの中で、人への愛 自分への愛 そして平和 。。。

自分の性格にマッチしていると思う。。。


あなたはタトゥーは社会に受け入れつつあると思いますか?

あなたはタトゥーを持ってますか?また、入れようと考えたことはありますか?

Tattoos

I used to think who would ever get a tattoo..

Then one day my friend asked me to go with her to get a tattoo. She said she was scared and needed moral support.

Of course being a friend I said sure...When we got there she totally freaked out and said If you get one then I will.

I had never considered getting one but as I looked at all the beautiful artwork that this tattoo artist had done I decided

I was there for a reason and decided to get a very small heart on my lower back.... I am so
scared of needles and a total

wimp when it comes to pain but actually it was an incredible experience.

My tattoo has been upgraded several times. The last time was when my mother passed away and I wanted a tribute to her.

I made my heart bigger and got wings that look a little native american in appearance because my my mom was from the Sioux tribe.

It symbolizes to me my mom being carried to heaven by angels...... also a heart with wings I
believe means that my prayers are being carried to God by angels...

Also the wings symbolize freedom and the heart symbolizes the love. So in totality they
symbolize love in which one has freedom.

Which totally expresses my personality about life and love..

My life is for me to live and to express my individualism....

Do you think tattoos have become more socially acceptable??

Do you have one or have you ever considered getting one??

Happy Choices

xoxo

Caiya