泣いた

うれしい涙もあった。悲しい涙もあった。がまんしようと思ったが、結局出来なかった。

至恩が中学校を卒業した。。

それで、至恩にとって記念すべき卒業式。日程は昨年の八月から決まっていた。

彼を愛する人々、尊敬する人々、今後彼の将来、人生において重要な人々、みんなに志恩の記念すべき姿を見に来てもらいたくスケジュールをあけていただくようにお願いした。。。志恩もとっても楽しみにしていた。。。

1年前からの予定だから、みんなもちゃんと時間を合わせられるよね。言い訳などはナシ!!

卒業イベントに参加したのは、彼を指導した先生方、そして親友のW.S.氏(彼を至恩のパパのような存在だと思う人もいる)

息子の人生にとって本当にとても重要な存在だわ。

そして、もう一人の親友S.氏 私が仕事で留守の時にいつも息子の面倒を見てくれた。息子に愛を注ぎ、励ましを、もちろん食事も。。

こんな中、私も時々つらいと思うこともあるよ。

なぜなら・・・私に対して

約束を破られたこともあるし、誕生日を忘れられたこともある。そのほかにもいろんなことがあった。

人々を笑わせるために私の印象を悪くさせたウソとか。。。でも私はグッと我慢すれば良いこと。

でも息子のことは私にとっては、とても大事なの!だから、私は息子を守る!!

彼が今まで成し遂げたことや彼自身のことを本当に誇りに思ってる。

もしかしたら、息子はガッカリしたり失望したこともあるかもしれない。でも彼はけっしてそんな感情を私に見せなかった。

私の息子、至恩は一人前の男だ。彼は私にとって頼れる存在だ。

何があろうとしても今後も、私は絶対彼を見守り続ける。。これは親としての責任でもある。

みんなもきっとそう思ってるよね?

何か違う意見ありますか?

女一人で子どもを育つのはとても大変なことだと思いますか?

最後に、至恩、卒業おめでとう!

ママにとってあなたはかけがえのない存在だよ。

愛してる~
I Cried

I tried to hold back the tears some happy some sad but I lost control a little...

Zion graduated from Jr. High....

I very special day in my opinion... A day that should be attended by those who love him, respect him, and want to part of his future...

The schedule is decided in August of the previous year so everyone has time to make arrangements to be there...NO EXCUSES.....

The people that rallied to go to the event were his mentor, teacher, and dear friend W.S. ( some would say a father figure )..

Truly an important person in my sons life....

Also a dear friend who always takes care of Zion while I am away at work...with Food, love and encouragement...S.

Do I feel bitter.... Yes but let me explain Why....

I am used to broken promises, missed birthdays, and 1 million other things...

LIES told about me......To make people laugh....

BUT when it comes to my kids DO NOT MESS WITH ME.......

I am very proud of my son for his achievements and of the person he is.....

Was my son disappointed MAYBE but he held his head up high and did not let me see it....

MY SON ZION IS A MAN THAT I WILL ALWAYS BE ABLE TO COUNT ON.....

And I will always be there for him no matter what... that is what it is to be a parent.....

Am I the only one who feels this way???

Any opinions???

Do you think single parenting is hard???

Zion Congratulations

You are truly the light in my life.....

I love you....

xoxo
Caiya