みんなに愛をドキドキ

家にはネコ3匹の猫がいます。貰ってきたCharlie Chaplin、Shalom(ヘブライ語で、平和という意味)チョキ
は、生後すぐに捨て猫になっちゃってたので、拾ってきて、私たちの家族になりました。Danielも捨て猫だったんですが、彼が自分から私たちを家族に選びましたラブラブ
今住んでいる家家に引っ越してきたとき(約9年前です)、Danielが庭から家の中を覗いてたんです!!しかも、何時間も。ちょっと人間不信みたいだったし、飼い猫かもしれないから、女の子男の子子供たちには餌をあげないように言い聞かせておきました。とは言うものの、あまりにも可哀想だったので、勝手口から内緒で餌をあげはじめました。

ある日、勝手口を開けてキッチンに入っていくと、そこには人間不信だったかつてのDanielがいるじゃあありませんか!誰かが探しているかもしれないので、Danielのカメラ写真を「迷い猫」のポスターにして、飼い主を探しもしました。そして、獣医さんに連れて行き、健康診断をしてもらったのですが、そのときに、病院Danielが酷い虐待を受けていて、尻尾を切られ、何かで刺され、更には、普通に猫らしく「にゃおー」と言えなくなるような、毒を飲まされていたことも判明しました。
当時誰も、Danielの飼い主だと名乗り出る人がいなかったので、Danielは私たちを家族に選んだんです。Danielはとても愛らしい猫なんだけど、彼が私たちを信用するまでには暫くかかりました。そして、とっても甘えん坊になっちゃいました。

Danielは私のベッドで寝るのが大好き。だから、DanielとティーカッププードルのRawは、どっちが私の胸の上で寝るかを巡って喧嘩ばかりしてます。本当にすごいな、って思うのは、Danielは残酷な虐待を受けたにもかかわらず、彼は人を信じて、私たちに彼の愛情を分け与えてくれるんですラブラブ
ペットから受ける愛情って、何も見返りを期待していない、無償の愛情なんだよね。
もしも私たち人間が、ペットたちみたいに無償の愛情を与える事が出来るんだったら、どんなに素晴らしい世界になったでしょう?傷つけられても、信じること、愛することを忘れないことドキドキ

私の苦い経験から、ハートブレイク誰かに騙されたり、ハートブレイク嘘をつかれたり、ハートブレイク虐待されたりすると、本気でその人を信じることが出来なくなっちゃう。でもね、最近やっと気付きました。人を信じないと自分が損をするって。
いろんな人に私の愛と信頼を与えたい。そして、以前私のことを傷つけた人の事も、許したら、私も愛が何かわかると思うから。
Danielが私に、もう一度信じることをしなかったら、彼のことを心から気にかけている私たち家族を見つける事も出来なかった、っていう、とっても大切なことを教えてくれた。
ほら、愛って色んなところにあるんだからドキドキ
みんなに愛をドキドキ
Love & Peaceドキドキチョキ



caiyaオフィシャルブログ MAJI-Caiya Powered by アメブロ

Daniel sleeping on my bed

Title* Enough love to go aroundドキドキ
I have 3ネコ cats. Charlie Chaplin we adopted, Shalom (Hebrew means peace)チョキ also thrown away at birth we adopted, and Daniel also a stray but he decided to adopt usラブラブ.
When we moved into the house 家which we live now ( about 9 years ago) Daniel would come and look in the house from the garden. He would just stare at us for hours.
He seemed a little scared of people and I did not know if he belonged to somebody or not. I told the kids女の子男の子 please do not feed him but I felt sorry for him so I was feeding him from the back door secretly.
One day, I had the back doors open and when I went into the kitchen I find Daniel had come into the house. I took his pictureカメラ and put it up all over just in case someone was looking for him. Then I took him to the病院 vet to see if he was healthy. He had been severely abused his tail was chopped of he had been stabbed and forced fed some liquid poison
so he could no longer meow without a struggle.
Since no one claimed him he has been with us from that day he decided to adopt us. Daniel is so loving it took awhile to gain his trust but after that he is always been so affectionateラブラブ.
He likes to sleepぐぅぐぅ in my bed and him and raw (my teacup poodle) fight for who will sleep on my chest. Daniel licks my face or hand until he drops off to sleepぐぅぐぅ.
I think it is amazing that after all he has been through he still willing to give his love and trust. Pets are amazing with their unconditional loveドキドキ, expecting nothing back in return.
If people could be like that what an amazing world we would live in. No matter if we have been hurt ハートブレイクby someone to still be willing to trust again and loveラブラブ!.
I know from first hand experience it is so difficult after someone ハートブレイクcheats you, ハートブレイクlies to you, ハートブレイクabuses you, its always hard to put your heart out there again. I think I am finally at a stage in my life where I realize by holding back I am the one who losesダウン. I want to give people ドキドキ my trust and love ラブラブand forgive 音譜those who hurt me before so I can go on to loveラブラブ! again.
Daniel has taught me a really big lesson if he had not of moved on to trust again he would not of found us and all the love ドキドキwe have to give him.
See there is Enough Love to go Aroundドキドキ!!