ジュエリー展示会の為、先週秋田へ行ってきました。


caiyaオフィシャルブログ MAJI-Caiya Powered by アメブロ

まず、3時のフライトに間に合わず、8時に変更・・・・・・・。


さらに、空港へ行って、飛行機に乗ったんですが、飛行機がなぜか1時間も動かなかったんです。

滑走路で止まったまま・・・・。熱かった・・・・・。

のどもカラカラ・・・・。


やっと飛び立ち、秋田へ到着しました。


雨降りですごく寒い・・・・・・・・・!!


後でわかったんですが、エンジンの中に鳥がいた為なかなか飛びたたなかったそうです!!


そんなドラマのような出来事の中、秋田についてからはルンルンでした^^


ホテルはキャッスルホテルです。いい名前でしょ???



イベントは、松屋で行ったんですが、スタッフの方はとても親切で、お客様はとてもスタイリッシュでした。


みなさん白く美しい肌で、つやつやな髪で、そしてオシャレ!


「秋田美人」の意味がわかりました!



そんな貴重な時間を過ごし、たくさん思い出ができました。


その夜、松屋の婦人のレストラン「Graraku」へ行ってきました。


韓国の俳優のイ・ビョンホンさんは秋田へ行ったらいつもそこで食べるそうです。



私たちは日本酒の「高清水」を飲んだんですが、これがまた水みたいにおいしく、

次の日の二日酔いもまったくありませんでした!



実は6年前に空港で知り合ったアイコにも会い、一緒に写真を撮りました。


その時の写真を、彼女は財布にいつもいれていて、私たちはまた会うことができ・・・・また一緒に写真を撮りました!


caiyaオフィシャルブログ MAJI-Caiya Powered by アメブロ


彼女は自宅で私の為にキリタンポと呼ばれる日本の料理の準備をしてくれていました。


キンピラとヒジキも作ってくれました・・・・本当においしい!!


caiyaオフィシャルブログ MAJI-Caiya Powered by アメブロ


別れが寂しいです。。。。色々ありがとう。。。またすぐ会えますように。。。



went to Akita over the weekend for my jewelry exhibition.

First, I was to late to take my flight at 3 so we changed it to 8.

We got to the airport boarded the flight and the plane did not move for an hour.

We were stuck on the runway…… I t was hot….. I was so thirsty…………

Finally, we took off and we arrived in Akita……. It was raining and very cold….

I found out later the plane before us got a bird inside the engine so we were stuck……

After all that drama I was so happy to be in Akita. I stayed at the Castle nice name huh???

My event was at a shop called Matsuya the staff were so kind and the customers were so stylish….

Everybody was so beautiful white skin, shiny hair and dressed to perfection…..

Now I understand what the mean by Akita Beauty///

I had such a great time and made so many memories…

I went out the next night to Matsuya`s wife`s restaurant Gararaku……

Ibyon hon???? The famous Korean actor always eats there when he is in town.

We drank Takashimizu Japanese liquor…WOW goes down like water soooooo good

and the next day no hangover. Kind of like Japanese liquor…… Good stuff……..

I also met a woman Aiko who I had actually met 6 years earlier at the airport and we took pictures.

Those pics she always kept in her wallet so we would meet again….. And we did……

She happened to live 5 minutes away form the event…..

She prepared a Japanese dish for me to make at home called Kiritanpo….

She also made kinpira and hijiki… Really delicious……

I miss you guys….. Thank you for everything… I hope to see you soon..