昨日はプログラムが終わるのが遅くなり、ブログも書かずに眠ってしまいました。。
京都大学経済学部4年の青木俊憲です。

昨日はkirkさんのクラスの個人のビジネスプランの最終発表日で、
アイディア、複雑なファイナンシャルプランと頑張って作り上げていました。
それぞれがやりたいビジネスを考えていたのですが、
kirkさんを納得させるまでにはまだまだ多くの視点を補わなければならないと考えさせられました。
しかし、時間の限りビジネスについて考える姿勢、そしてkirkさん、オーディエンスが
どんな視点を持っているのかを学ぶ機会となり、いい挑戦の機会になりました。
最後にはオーディエンスとして参加してくれていたUCLAの学生達と一緒に
kaiさんが紹介してくださったアーティストでありながら革製品のビジネスをなさっているモトイケさんに革製品でのビジネスの話を伺いました。

そして今日はLAで人材会社の社長をなさっている照子さんからお話をいただきました。
彼女のエネルギー、行動力、前向きさは我々若者をも圧倒されました。
常に前向きに、自分に+になるように考える姿勢が彼女の力になっているのだと感じました。
自分もそういった価値観を持っているつもりでしたが、何年もそれを実践してきた照子さんのお話に力を感じ、感服しました。
たくさんのことを吸収した2日間で、たくさんの刺激を得る2日間でした。
ビジネスプランはグループ作業にうつります。
人生はまだまだ続きます。
次ぎに活かせるように頑張ります!

I fell asleep so I couldn't write my blog.
I am Toshinori Aoki from kyoto university.
The day before yesterday, we had a final presentation of business plan class.
Everyone tried their best, but making Mr.Kirk agree to pay for our plan was really tough.
How Mr.Kirk and audiences think to our plan.
Students from UCLA also came to see our presentation, and gave their opinions.
It was great opportunity.

Then we listened to Mr. Motoike class brought by Mr.Kai.
He is not only an artist but also a businessman.

Yesterday, we had a dinner with Ms.Teruko who has her own company in LA.
Her energy and positiveness overwhelmed us.
That attitude is the origin of her power I think.
I was really impressed by her experiences.

We learned.
we are inspired.
It was excellent 2 days.