いつもお読みいただき、ありがとうございます。これは2016年~2017年年末年始のBaitingです。Cendrillonさんのブログで言及されている同じ詐欺師にメールを送り、その後Facebookでやり取りをしてみました。主な目的は、彼が詐欺師であるという明確な証拠を出して、詐欺情報掲載サイトに晒すこと。

 

タイトルは詐欺師が相手の日本人がCendrillonさんから私の意地悪なキャラに代わったことに気づかなかったことにちなんで、「もしシンデレラがマレフィセントと入れ替わったら」としました。

 

珠子さんはバツイチ、自称「DV原因で離婚」、高校生の息子が実家から通学している。離婚したシングルマザーの心理とか詳しくは知りませんのであくまでも演技です。どうか珠子の言動に多少疑問な点がありますことをご容赦くださいませ。

 

この詐欺師が使う写真は、カリフォルニアのビジネスマンの写真です。詳しくはRomancescam.comの情報をご参照ください。

 

 

 


ビーグルしっぽビーグルからだビーグルからだビーグルからだビーグルからだビーグルからだビーグルからだビーグルからだビーグルからだビーグルあたま

 

さて、翌日土曜日になって何も言ってこない珠子にしびれを切らして詐欺師がメールしてきます。フェースブックのほうにも「How are you?」とか入っていますね。

 

アランのメール:

Good morning dear. how are you doing ? 

I am writing to ask you the position of things if you were still able to send the money. 

Please keep me posted. 


珠子の返事:

アラン、

今日は朝から気分が悪いの。吐いて、下痢して、お腹がすごく痛くて。近くのクリニックにいてきたらノロウィルスだそうよ。この状態で外に出られない。パソコンの前に座っているのもやっとなのよ。どうすりゃいいっていうの?

 

アランの返事;

 

Hello dear,
 

It's a pity and very sad to hear you have not been feeling well since today. I wish for you is to speedy recovery and also get well soon. 
I don't really know much about health practices but I am very sure you will be fine after taking medication from the clinic nearby your house.

Since you couldn't do the Western Union today due to illness I am certain you can on Monday.  I wish I was there right now to take care of you and get well real quick. But as you know I long to hold you and feel your sweet caress. The miles that lie between us will soon disappear, and we will have each other always. I don't care of anything else. All I know is that I love you, and that will never change.  Thank you for loving me the way you do. I couldn't ask for more in a woman! i don't have any doubt about you my love and i am prepared to do anything for you my love.

 

Please reply me now so I know the situation of your health

 

I want you to know that you are my endless love....

 

フェースブックのチャットメッセージのほうはこの時点で珠子はまだログインしていないので後でご披露いたしましょう。ノロウィルスでお腹が痛くて、とてもじゃないけれどこのメール出すだけで手一杯ですね~。こんなに心配してくれるアラン、本当に騙されている人なら、ここで疑いも吹き飛んでコロッといってしまうのでしょうね。マレフィセントはそんなことに流されませぬ。というわけで続く。