こんにちは。
では、昨日の続きです。



サンタクロースのおじいさんは
心も体も
何もかも “ 愛 “ でいっぱいなんだ
そんな心を持った人は
僕たちの世界には
いないかもしれない…
Santa Claus is full of Love.
His hart, his body … everything.
Maybe we don't have anyone
like this in our world …



人間はいちばん大切な
“ 愛 “  のことになると
スゴくどんかんで …
だから僕たちには
サンタクロースが必要なんだ
Human beings can be very careless about that most important thing …
" LOVE"
That's why we need Santa Claus.



でも、
たとえ僕たちが何をしてなくても
クリスマスの時は
“ 空気 “ や “ 空 “ や “ 人 “ 、
“ この宇宙全て “ が
“ 愛 “ で満ち溢れていると言うことが
自然に感じられるんだ
But even without us doing enything,
as Christmas time
we automatically feel that
" the air " , " the sky " , " the people " ,
" the whole universe " are
overflowing with " LOVE ".



それがサンタクロースが
僕たちに毎年くれる
“ 愛 “ のプレゼントのお陰なんだ
ねっ、サンタクロースは
ちゃんといるでしょ
見えないけど
ちゃんと感じるでしょ
That is the present of Love which Santa Claus gives to us Every year.
See, thereis a Santa Claus.
We can't see him,
but we feel him, don't we?



もしも僕たちが
この宇宙すべての “ 愛 “ を
感じることが出来て
すべてのものにやさしくなれたら
その時はきっと
僕たちの世界と
サンタクロースの世界の
時間の流れるスピードが
おなじになる時なんだよ
If wecould feel all of the " LOVE "
in this universe
and be kind to everything,
then the speed of time in our world
would become the same as
Santa's world.



もしそうなったら
僕たちははじめてサンタクロースに
会えるのかもしれない …
If that happened,
perhaps we would be able to meet
Santa Claus for the very first time.



そうなるといいね
… That would be good.




おしまい
The End.



メリークリスマス! ↖(^▽^)↗