こんにちは。


今回は全くもってバリとは関係のない内容なのですが、せっかくのクリスマス…
と言うことで、むかぁ~し私が二十歳頃の時に作ったお話を紹介したいと思います。
(絵は5年位前に描き直しました)
楽しんで貰えると嬉しいです。
I hope you like it.



サンタクロースはちゃんといるよ
見えないけどね
There is a Santa Claus.
But we can't see him.



例えば、コーヒーの “におい“ はあるけど
その “におい“ は見えないでしょ
それと同じだよ
サンタクロースもいるんだけど
見えないんだよ
Forexample, there is the "smell of coffee",
but we can't see the smell, can we?
It's the same thing.
There is a Santa Claus,
but we just can't see him.



僕たちがいつも思い浮かべるサンタクロースは太っちょのおじいさんで、
赤と白の洋服を着ていて、
帽子をかぶってて、
黒のベルトと手袋と靴をはいていて、
白くて長ぁ~いヒゲをしていて、
白い大きな袋を持っている
We always think of Santa Claus as a jolly oldman with red and white clothes, a hat,
a black belt, black boots,
a long white beard and a big white sack.



見えないけど
僕たちがイメージするサンタクロースは
いつだってこのサンタクロースなんだから
きっとこれがホントの、
そのまんまのサンタクロースの姿なんだよ
We can't see him
However, we Image Santa Claus.
So maybe this is what he is really like.



サンタクロースのお仕事は
僕たちに1年に一度、山もりの “愛“ を
プレゼントしてくれることなんだ
Santa's job is to give us

a mountain of presents with Love once a year.




僕たちが住んでいる世界と
サンタクロースの住んでいる世界とでは
流れている時間の速さが違うんだ
In Santa's world,
time flows at a different speed to our world.



サンタクロースの世界の “1日“ は
僕たちの世界にとっては “1年“
…っていうか
サンタクロースの世界では
毎日がクリスマスなんだ
"One day" in Santa's world is
"One year" in our world.
Which means…
In his world everyday is Christmas.



サンタクロースになれたのは
あの太っちょのヒゲのはえたおじいさんだけ
We tend to think that Santa Claus is
just alarge old man with a beard.



だってそれは
神様と僕たちの心が一つになったからなんだ
僕たちが求めている “何か“と
神様が僕たちに与えようとしたその “何か“が
完ペキにピッタリだったんだ
But actually,
when our love and God's love meet,
it makes Santa.
Our desire for something
and God's desire to give us sonething,
they fit together perfectly.



続きは明日 (=^.^=)


にほんブログ村 恋愛ブログ 国際結婚(アジア人)へ
にほんブログ村