[バース1]

Here we are again

まただね

Fading light

かすみゆく灯り

Those gleaming eyes and freckled smile

その輝く瞳と そばかすの笑顔が

Light up the night

夜を照らす

 

Here we are alone

僕らまた2人きり

My lips on yours

唇を重ねる

The taste of candy and salt drives me for more

甘くてしょっぱいその味に 続きを求める

Tattoo my heart with your ball-point pen

君のボールペンで 僕の心にタトゥーを入れて

Say you love me again and again

愛していると何度も繰り返す

There will never be an end

終わりはない

To this love my dear friend

この愛に

 

[コーラス]

You, colour me

君は僕を色づける

You colour my soul

僕の魂を色づける

Paint me red in places once filled with gold

金色を赤に塗りかえる

You, colour me

君は僕を色づける

You colour my soul

僕の魂を

Make me dream of things I never did once before

今までとは違う夢を見させてくれるんだ

 

[バース2]

Here we are again

まただね

Tellin' me it's my fault

僕のせいだと言い聞かせる

Things I don't understand

わからないこと

Things beyond control

コントロールできないこと

 

Here we are alone

ここにふたり

You resting by my side

僕の横で休息をとる君

Those broken glass shatter me and cloud my mind

壊れたガラスが僕を粉々にし、朦朧とさせる

Before you stab my heart with your ball-point pen

君のボールペンが 僕の心を刺すその前に

Say you love me again and again

愛していると繰り返して

There will never be an end

終わりはないんだ

To this love my dear friend

この愛に

 

[コーラス]

You, colour me

You colour my soul

Paint me red in places once filled with gold

You, colour me

You colour my soul

Made me dream of things I never did once before

 

[ブリッジ]

Lipstick stains on these clothes of mine

僕の服に染みついた口紅が

Hold your scent frozen in time

君の「香り」を永遠にする

Lipstick stains on these clothes of mine

僕の服に染みついた口紅が

Hold your love frozen in time

君の「愛」を永遠にする

 

[コーラス]

You, colour me

You colour my soul

Paint me red in places once filled with gold

You, colour me

You colour my soul

Make me dream of things I never did once before

You

 

南米の小さな国、ガイアナ共和国出身の彼が描く、繊細でロマンチックな世界観に、最近どっぷりハマっているBaka-bomb。

 

使っているのはすごくシンプルな言葉だけなのに、五感すべてで曲の世界感を感じられるほどの天才的な歌詞センスに拍手(パチパチ)。

 

曲中の

”Paint me red in places once filled with gold”

「金色を赤に塗りかえる」の個人的な解釈は、

金色=お金。赤=愛情、感情。

つまり、お金や物質的なものに心を奪われていたが、この曲中の”You"という人物に出会って、大事な物が「愛」に変わった。ということなのかな、と考えている。

 

他の曲も最高なので、気に入ったらぜひ!(”Fresh Roses”はマスト曲)

1番のお気に入り↓