夏休み中でたくさん時間があるので続けての投稿。

 

今回紹介するのは、これから要注目のシンガーソングライター、Ruel!オーストラリアはシドニー出身の現在15歳の彼の魅力はこの若さにしてボーカルトレーニングを受けたことがなかったという生まれながらの美声。端正な顔立ちに、大人でも子供でもない彼が発する若くて切ない声が世の女性たちを虜にするに間違いない。今回和訳した曲「Don't tell me」も彼の作詞作曲だというから歌声以外の才能もしっかりある。

 

 

 

Save your breath, my brother, it's not going in

言うだけ無駄さ、僕の耳には入ってこないんだ
I'm not your disciple, I choose how I sin

あんたは僕の先生じゃない、何が罪かは自分で決める
I've got a distant memory of previous lives

僕には前世の遠い記憶がある
So don't say I'm not ready, back off with those knives

だから、まだ早いなんて言うなよ。そのナイフと一緒に引っ込んでいてくれ

 

You don't know me like you used to

昔は僕のこと分かっていてくれたのに
You can leave, but I refuse to

去りたければ去っていけばいい。でも僕はここにいる
You can tell me that I'm crazy

クレイジーだって言いたければ言えばいい
But I won't stop and this won't make me

でもそんなことじゃ僕は止まらないし止められない

 

Uh uh uh 
Ooh, oh-oh-oh, don't tell me I'm not ready

まだ早いなんて言わないで
Uh uh uh 
Ooh, oh-oh-oh, don't tell me I'm not ready for love

愛を知るにはまだ早いなんて言わないでくれよ
For love

 

I don't feel connected to all of your lies

あんたのウソになびいた事はない
But you can do a kindness and look me in the eyes

優しいふりをして僕の目を見る
My soul's resurrected, yeah, it's been there before

僕の魂はよみがえった、そうだ、ずっと前から知っていたんだ
So, don't say I'm not ready to level on my soul

だからまだ次の階段を上るには早すぎるなんて言うなよ

 

You don't know me like you used to

君の知っている僕じゃもうないんだ
Yeah you can leave, but I refuse to

ああ、去ればいいよ、でも僕はここから動かない
You can tell me that I'm crazy

クレイジーだって言えばいいさ
But I won't stop and this won't make me

でもそんなことじゃ僕は止まらないし止められない

 

Uh uh uh 
Ooh, oh-oh-oh, don't tell me I'm not ready

まだ早いなんて言わないでくれ
Uh uh uh 
Ooh, oh-oh-oh, don't tell me I'm not ready for love

愛を知るにはまだ早いなんて言わないでくれよ

 

The course that you have set for me

あんたの用意した道
The shadows you crossed over me

僕の頭上に広がった影
The road is getting hard to see

この道はどんどん先が見えなくなっていく
But I'm gonna make it through

でも絶対に通り抜けてやる
Horizons that are out of sight

見えない地平線
Lost behind the fading light

消えかかった光の後ろで彷徨う
Ready for what's coming, and they best be ready too

でも準備はできている、だからそっちも覚悟をしといた方がいいよ

 

Uh uh uh 
Ooh, oh-oh-oh, don't tell me I'm not ready for love

愛を知るにはまだ早いなんて言わないでくれ
Uh uh uh 
(For love, for love) oh, oh-oh-oh
Don't tell me I'm not ready for love

愛を知るにはまだ早いなんて言わないでくれよ
Uh uh uh 
Ooh, oh-oh-oh, don't tell me I'm not ready
Uh uh uh 
Ooh, oh-oh-oh, don't tell me I'm not ready for love

オーストラリアに住んだことがある身として紹介したかった彼。これからどう成長していくか気になる。

どうかジャスティンビーバー化しないことだけを願う。