'Crush' はわたしの最近のお気に入りである、マレーシア人の歌手Yunaと世界的に有名な男性歌手Usherがコラボしたラブソング。両思いなのにお互いちゃんとその想いを伝えられない2人の切ない一曲。



Baka-boomは、たまたまYoutubeの「あなたへのオススメ」に出てきたこの曲を聴き、あまりにもドンピシャのタイプの曲だったので、思わず携帯ごとYoutubeを抱きしめてしまった。






まあ雑談はこの辺にして、さっさと和訳を載せよう。



You call me on a lazy afternoon

ダルい午後にあなたが


Asking me what I'm up to

「今何してるの、何かしに行こうよ」


Let's find something to do

って電話してくるの。


Baby I'd be down, down, down
Down, down, down, down, down, down

ベイビー もちろん行くわ


You know I'd be down, down, down
 down, down, down, down, down, down

あなたも分かってるんでしょう

I see you arriving in your car, yeah
 Jet black Mercedes, built in the seventies

あなたが来るのが見えたわ、70年代の真っ黒のメルセデス
が

Classic like you and me

私とあなたみたいに古風なの


I'll be coming down, down, down
Down, down, down, down, down, down

すぐ行くわ


I'll be coming down, down, down
Down, down, down, down, down, down

すぐ行くから



I feel a little rush

少し焦りを感じてるの


I think I've got a little crush on you

少し好きになっちゃったみたいなの


I hope it's not too much

抑えられない程じゃないといいんだけど

But babe when I'm with you, I hear it my heart singing

でもベイビー、あなたといると私の心が歌うのが聞こえるの


La, la, la, la, la, la, la, la-la
La, la, la, la, la, la, la, la-la



Honestly I shouldn't waste time no more, eh yeah

正直、もう時間は無駄には出来ないんだよ


'Cause all these little boys you're chasing, did they break your heart?

だって君が追いかけているつまらない男達はみんな、君を傷つけたんだろう?


I know you've been down, down, down down, down, down, down, down, down

ずっと落ち込んでるのは知ってるんだ


I won't let you down, down, down
Down, down, down, down, down, down

俺は君をガッカリさせないよ



*I feel a little rush

少し焦りを感じてるんだ


I think I've got a little crush on you

少し好きになっちゃったみたいだ


I hope it's not too much

抑えられない程じゃないといいんだけど

But girl when I'm with you, I hear it
My heart singing

でも、君といると俺の心が歌うのが聞こえるんだ


La, la, la, la, la, la, la, la-la
La, la, la, la, la, la, la, la-la,



hey

I see you the same

同じに見えるの


I see it in the way that you behave around me

俺の側にいる時の態度が


And I can tell
What we have is different from anyone else

そして分かるの、私たちは他の人たちとは違うって


'Cause you stop doing what you're doing

だって何をしていたって電話をかければ


When I call you come to me running

走って俺のところに来るんだから


And I would do the same for you

わたし(俺)だってあなた(君)の為にそうするよ


So tell me that you feel it too, woah

だからあなた(君)も同じ様に思ってるって言ってよ



*I feel a little rush
I think

I've got a little crush on you (little crush on you)


I hope it's not too much, oh ho


But babe when I'm with you, I hear it


My heart singing


La, la, la, la, la, la, la, la-la (ooh yeah baby, my heart singing)
La, la, la, la, la, la, la, la-la, oh



I think I've got a crush, babe

あなたのことが好きになっちゃったみたい


Crush on you too

俺もだよ


Feel a little rush, baby

少し焦るわ


And I feel it too

俺もそうだよ


I think I've got a crush, babe

あなたのことが好きになっちゃったみたいなの


Crush on you too

俺もだよ


Feel a little rush, baby

少し焦るわ









“Crush was a song I wrote and I thought it needed a male vocal. The only person I had in mind was Usher. It was him or nobody else,”



Crushは私が書いて、男性ボーカルが必要だって思った曲なの。頭の中にあったのはアッシャー、1人だけだった。彼以外はありえなかったの。



と、Yunaは直感でUsherがいいと思ったらしい。全身で同感!Yunaの直感にCheers!