Austria - オーストリア | 上原彩子オフィシャルブログ『ゆんたく日記』 Powered by アメブロ

Austria - オーストリア

Since I couldn't book a flight seamlessly
and had some time for transit,
I went out for sightseeing in Austria.
飛行機がスムーズに取れず
トランジットの時間があったので
オーストリア観光へ
 
Schönbrunn Palace had a beautiful flower garden
which made the palace look even more stand out!
シェーンブルン宮殿
お花畑も凄くキレイで
宮殿を更に引き立てました!

 

 

The place was like a maze separated by trees
and it reminded me of "Alice in the Wonderland"

迷路になるくらいの敷地で

木々でセパレートされ
「不思議の国のアリス」
を連想させる場所でした!
 
There wasn't enough time,
it was a place surrounded by nature and full of power!
何時間あっても足りないくらい
自然に囲まれて 
パワーに満ち溢れている場所でした!
 
Because anyone can go in and out of the Palace,
so not only tourists but also locals were taking a walk
or running,
it also seemed comfortable reading books 
at benches set up in the place! 
観光客はもちろん
自由に出入りできるので
地元の方が散歩したり
ランニングしたり
ベンチも所々にあったので
読書するのも気持ちが良さそうでした!
 
 
I also went ot a opera house.
I was fortunate to be part of the guided tour.
オペラ座にも行きました。
タイミング良くツアーにも参加。
 
It seemed that there was no on-going stage at the moment,
I could join the Japanese tour
and guided even to the backstage!
今はオペラは休演みたいですが
日本語でツアーにも参加でき
舞台裏まで案内してもらいました!
 
 
 
A seat to watch the opera starts from €3 up to €400.
This is the view from a €400 seat by the way.
I'd love to watch a stage 
if I ever have a chance next time!
オペラ席は
€400から€3で楽しめるようです。
因みにこの写真の席からは€400
チャンスがあれば
次はオペラの舞台も観てみたいです!
 
After the opera house tour,
I went to a hotel behind.
オペラ座ツアーの後は
その裏手にあるホテルにて
 
I had a zahatorte there 
since it was a famous cake there was a long queue
but the cake itself was too sweet for me...
personally a yellow square cake? or French toast?
which a person next to me was eating looked delicious!
ザッハトルテをいただきましたー
有名なケーキで行列でしたが
ケーキはかなり甘くて…
個人的には他の席で食べていた
黄色い四角のフレンチトーストみたいな?
ケーキみたいな?のが美味しそうに見えました!
 
Since I was full this time, I couldn't try it
but if anyone knows how it tastes like,
please let me know!
今回はお腹がいっぱいで
食べれませんでしたが
是非、どなたか?味を教えて欲しいです!
よろしくお願いします。
 
I was able to have the best tour 
using the trasit time!
トランジットを利用して
最高の観光ができました!