Miracle - ミラクル | 上原彩子オフィシャルブログ『ゆんたく日記』 Powered by アメブロ

Miracle - ミラクル

To purcahse a calendar, please click a link below.

Thank you.

カレンダー購入はこちらからです。

よろしくお願いしますニコニコ
 
Surprisingly!!
today we saw wild dolphins, seals and sea lions.
It is apparently unusual to encounter dolphins and seals
and I was really lucky today!
Moreover, dolphins and I saw each other in the eyes,
I was struck by their gentle eyes!
Our guide pointed out first saying "is something over there?"
Then they approached to us where we were kayaking,
jump in front of us to show off!
I was thinking of grabbing a camera
but because of the waves and kunstable kayaks...
I did not get any pictures of dolphins ...
But it was such a valuable experience.
I feel very fortunate.
Thank you very much, thank you very much.
今日は何と‼︎
野生のイルカ、アザラシ、アシカ
に遭遇しました。
イルカ、アザラシに遭遇するのは珍しいらしく
今日は本当にラッキーでした!
しかも、イルカと目も合いましたラブ
優しいキラキラした瞳に心打たれました!
ガイドさんが「あそこに何か?いる!」
と教えてくれて。
段々と私達がいるカヤックの所まで近づいてきて
目の前でジャンプしたり
アピールしてくれました!
安定しないカヤックの上
波もある中だったので
カメラ、カメラ、と思ってはいましたが…
イルカの写真は全く取れませんでした…
しかし貴重な体験。
本当にラッキー感謝、感謝。
 
 
We saw some seals swimming in the sea.
他にはアザラシは海で泳いでいるのに遭遇。

Around this time of the year,
the sea lions are raising children
and they were sun bathing and breast feeding on the beach.
They were looking relaxed!
I was told that the beaches where sea lions were protected
and off limit for humans and the whole country is working
towards preserving the ecology system.
アシカは今の時期は子育て中らしく
母乳をあげたり
ビーチで日向ぼっこしたり
ゆる〜い感じでリラックスしてました!
アシカがいるビーチは
人間がビーチに入れないように
保護しているようです。
自然の生態を崩さないように
国を挙げて取組が行われているようです!
 
We should never destroy nature with our own hands!
We are co-exiting with many on the same earth.
It is not a good idea to do whatever we humans want to do!
I wish and I'd like each one of us to make the right decisions
for wonderful future, without thinking only our own things
and the current situation!
I felt deeply that I want to do what I can to the the best possible.
人間の手で自然を壊してはいけない!
同じ地球で生存している私達。
決して人間がやりたい事を
やりたい放題にして良い訳じゃない!
一人一人が自分の事だけでなく
目先の現状だけ見るのでもなく
これからの素晴らしい未来の為に
正しい決断をしたい。して欲しい!
私も出来る事を頑張りたい。
とつくづく感じました。
 
今日も素晴らしい一日に感謝おねがい