フットゴルフイベント「ANAインスピレーション」 | 上原彩子オフィシャルブログ『ゆんたく日記』 Powered by アメブロ

フットゴルフイベント「ANAインスピレーション」



I played footgolf for the first time.
I fully enjoyed.♪(^。^)
初めてフットゴルフしましたー
最高に楽しかったです♪(^。^)

Our Japanese team consisted of World Cup winner member,Ayumi Kaihori,, Kobayashi Yayoi who has played at World Cup, professional golfer Shiho Oyama and me.
私達、日本チームは、

ワールドカップの優勝メンバーの海堀あゆみさん、五輪代表の経験を持つ小林弥生さん、

ゴルファーからは、大山志保さんと私の4人。


American team consisted of legendary FW, Abby Wambach,Julie Foudy, golfers, Paula Creamer and Jessica Korda.
アメリカチームは、伝説的なFWのアビー・ワンバックさん・ジュリー・ファウディさん、

ゴルファーからは、ポーラ・クリーマーさん、ジェシカ・コーダさんの4人。


The match was played by 4-member and Japanese team VS American team.
Footgolf is a sport in which players to hit by KICK balls into a several times bigger than normal holes on a golf course in as few strokes as possible!!
4名1チームで、日本対アメリカの対決。

ゴルフコースで、普通のカップの大きさの数倍大きいカップにボールを打数を少なく入れる。

それを、キックで!!!


Our Japanese team played with conciderig undulation and asked "Kick the ball to this direction by taking advantage of that slope..." to Kaihori and Kobayashi to gain distance.

私達日本チームは、コースのアンジュレーションを考えながら、

「あの方向に、あの傾斜を利用して!」と・・・

海堀さんや、小林さんに、距離を稼ぐショットを蹴って頂き距離を稼ぐ。


Then Oyama and me shot on the green!
グリーン上では、大山さんとグリーンを読み、カップイン!


We, awesome team won the match!(^。^)
Our team's bond of solidarity was amazing and I was moved when we receive the trophy!! It was the best moment!!

最高のチームで、最高のチームプレイで見事優勝する事が出来ました!(^。^)

日本チームの団結は最高でしたし、

優勝トロフィーをもらった時のあの感動!最高!!!


I had relationship with other sport's players and received impulses from them.
I had such a wonderful moment.
Thank you for ANA's concerned parties this great chance.
Nife debitan!!
(Thank you!!)
他の競技のプロと交流を持つことが出来、沢山の刺激を頂きました。

本当に最高なひと時でした~

こんな最高なチャンスを与えて頂いた
ANA、関係者の皆さん
にふぇーでーびたん‼︎

(ありがとうございました!!)


Footgolf is a sport which anyone can enjoy without rough play.
I felt this is great sport which anyone can receive good impulses.
I encourage you to try it when you get a chance.♪(^0^)♪
You might enjoyフットゴルフは、サッカーの様な接触プレイはないので、誰でも楽しめる。

誰もが、いい刺激をもらえる、素晴らしいスポーツだと思いました。

是非、機会がありましたら、皆さんも挑戦してみて下さいね。

楽しめますよ~♪(^0^)♪


I got a compliment from Abby Wambach to my chip shoot! I'm proud of myself.(*^。^*)
アービ・ワンバックさんからは、チップショットが上手い!って褒められました♪
凄いでしょ~(*^。^*)