17-Avril Lavigne,歌詞&和訳 | Hinakomusic.com<3

Hinakomusic.com<3

洋楽についてちまちま書いていきます。
和訳の曲数を増やして行きたいので、新しいとか古いとかに関わらずどんどん追加していこうと思います。
曲のリクエストも受け付けます。
その他も少し書きます。

New Album, "AVRIL LAVIGNE"からの、「17」。
なかなかピュアな恋愛ソングです。
{DBC84C2C-0CB8-4C0B-80F3-DA62AB1BA8A7:01}


歌詞&日本語訳
He was working at the record shop
彼はレコードショップで働いてた

I would kiss him in the parking lot
駐車場で彼にキスしたわ

Tasting like cigarettes and soda pop
タバコとはじけるソーダの味がした

17
17歳の思い出


He would tell me I was beautiful
彼、私のこと綺麗だねって言ってくれた

Sneaking in the neighbor's swimming pool
隣の家のプールにもこっそり入ったりして

Yeah, he taught me how to break the rules
そう、彼はルールの破り方を教えてくれた

17
17歳の思い出


Hey, those days are long gone
ねえ、あれからずいぶん経ったね

And when I hear this song it takes me back
でもこの歌を聴くと思い出すの


We were on top of the world
私たちは怖いものなんかなくて

Back when I was your girl
あなたと付き合っていた頃は

We were living so wild and free
ワイルドで自由に生きてて

Acting stupid for fun
ふざけてばっかりで

All we needed was love
愛さえあればよかった

That's the way it's supposed to be
人生ってそうあるべきよ

17
17歳の思い出


Stealing beers out of the trailer park
トレーラーパークでビールを盗んだり

Flicking lighters just to fight the dark
暗闇をライターで照らしたり

My favorite place was sitting in his car
彼の車に座ってるのが一番好きだったな

17
17歳の思い出


We laid a blanket on the roof top
屋根の上に毛布を敷いて

That time I knew I wouldn't make him stop
その時お互い夢中だって知った

The nights were cold but we kept 'em hot
夜は寒かったけど暖かったな

17
17歳の思い出



Hey, those days are long gone
ねえ、あれからずいぶん経ったね

And when I hear this song it takes me back
でもあの歌を聴くと思い出すの


We were on top of the world,
私たちは怖いものなんかなくて

Back when I was your girl
あなたと付き合っていた頃は

We were living so wild and free
ワイルドで自由に生きてて

Acting stupid for fun
ふざけてばっかりで

All we needed was love
愛さえあればよかった

That's the way it's supposed to be
人生ってそうあるべきよ


We were running red lights
信号無視して

We were going all night
一晩中遊んでたっけ

Didn't care about anything
なんにも気にしなかった

We were living our dream
夢を生きてた

It was you and me
あなたと私で

And we were 17
ふたりは17歳だった


Oh, oh, oh, oh.....
17
17


I remember what it felt like
その感覚は今でも覚えてる

Just a small town kind of life
小さな町の小さな人生

If I could only just go back in time,
昔に戻れたらな

17
17歳の思い出


We were on top of the world
私たちは怖いものなんかなくて

Back when I was your girl
あなたと付き合っていた頃は

We were living so wild and free
ワイルドで自由に生きてて

Acting stupid for fun
ふざけてばっかりで

All we needed was love
愛さえあればよかった

That's the way it's supposed to be
人生ってそうあるべきよ


We were running red lights
信号無視して

We were going all night
一晩中遊んでたっけ

Didn't care about anything
なんにも気にしなかった

We were living our dream
夢を生きてた

It was you and me
あなたと私で

And we were 17
ふたりは17歳だった

17
17
17



こちらも同アルバム収録曲です↓