Michael Jackson / We are the world | Amebaありさの小さなお部屋

Amebaありさの小さなお部屋

ありさの小さなお部屋の
AmebaBlogへようこそ ♪


  

時節柄くれぐれも御身ご自愛ください
Hope you have a wonderful year..
来年が素敵な一年になりますように。

 
 
*☆*:..。o○*☆*○o。..:*☆*
カメラ ありさの好きな Photo カメラ
*☆*:..。o○*☆*○o。..:*☆*
 
  


  

 
 
*☆*:..。o○*☆*○o。..:*☆*
カラオケ ありさの好きな一曲 カラオケ
*☆*:..。o○*☆*○o。..:*☆*
 
  

Michael Jackson  / We are the world
マイケル ジャクソン / ウィ アー ザ ワールド

You can watch it with your favorite
 "volume control"
お好みの≪
音量調整≫で、ご視聴頂けます

 

Song

: We are the world

Lyrics・Composition

: Michael Jackson

 

: Lionel Richie

作詞・作曲

: マイケル ジャクソン

 

: ライオネル リッチー

🎤 Main Vocalist

: Michael Jackson

: Lionel Richie

: ライオネル リッチー

: Stevie Wonder

: スティーヴィー ワンダー

: Paul Simon

: ポール サイモン

: Kenny Rogers

: ケニー ロジャース

: James Ingram

: ジェームス イングラム

: Tina Turner

: ティナ ターナー

: Billy Joel

: ビリー ジョエル

: Dionne Warwick

: ディオンヌ ワーウィック

: Diana Ross

: ダイアナ ロス

: Willie Nelson

: ウィリー ネルソン

: Al Jarreau

: アル ジャロウ

: Kenny Loggins

: ケニー ロギンス

: Bruce Springsteen

: ブルース スプリングスティーン

: Steve Perry

: スティブ ベリー

: Daryl Hall

: ダリル ホール 

: Huey Lewis

: ヒューイ ルイス

: Cyndi Lauper

: シンディ ローパー

: Kim Carnes

: キム カーンズ

: Bob Dylan

: ボブ ディラン 

: Ray Charles

: レイ チャールズ

※ Artistnamesin random

※ アーティスト名 (順不同)


We are the world
Song Lyrics
≪歌詞≫
Japanese translation
≪和訳≫

Lionel richie 
ライオネル リッチー
There comes a time when we heed a certain call 
さぁ 耳を澄まして 誰かが私達を呼ぶ声を聞こう

Lionel richie & stevie wonder 
ライオネル リッチー& スティーヴィー ワンダー
When the world must come together as one 
今こそ 必要なのは 世界が一つになる事 

Stevie wonder 
スティーヴィー ワンダー
There are people dying 
今日も命を失う人が居る

Paul simon
ポール サイモン 
And its time to lend a hand to life 
今こそ 手を 差し伸べよう

Paul simon & kenny rogers 
ポール サイモン& ケニー ロジャース
The greatest gift of all 
何よりも大切な命に

Kenny rogers 
ケニー ロジャース
We cant go on pretending day by day 
何時でも 気付かない振りをして

James ingram 
ジェームス イングラム
That someone, somewhere will soon 
make a change 
その内 誰かを当てにして 誰かが変えてくれるだろうと

Tina turner 
ティナ ターナー
We are all part of gods great big family 
私達は 神を囲む偉大な大家族

Billy joel 
ビリー ジョエル
And the truth, you know, love is all we need 
そして真実は、一つ、愛さえあればいいのさ

 ※ Chorus: 
     コーラス
Michael jackson 
マイケル ジャクソン
We are the world, we are the children 
私達は世界そのもの 世界の子供達
We are the ones who make a brighter day 
未来を輝かせるのは 私達
So lets start giving 
さあ この手を 差し出そう

Diana ross 
ダイアナ ロス
Theres a choice were making 
決めるのは 私達自身
Were saving our own lives 
大切な命を救うのは 私達自身の手


Michael & diana ross 
マイケル & ダイアナ ロス
Its true well make a better day 
それは 由り良い明日を作る事が出来る
Just you and me 
貴方と私なら

Dionne warwick 
ディオンヌ ワーウィック
Send them your heart 
貴方の心を 
So theyll know that someone cares 
彼等に思いやる気持ちを伝え 届けよう 

Dionne warwick & willie nelson
ディオンヌ ワーウィック& ウィリー ネルソン
And their lives will be stronger and free 
それと 彼等の人生はより強く自由になる 

Willie nelson 
ウィリー ネルソン
As God has shown us by turning stones
 to bread 
神は 石をパンに変えた

Al jarreau 
アル ジャロウ
So we all must lend a helping hand 
さぁ 私達も 救いの手を差し伸べよう

※ Chorus: 
     コーラス
Bruce Springsteen 
ブルース スプリングスティーン
We are the world, we are the children 
私達は世界とひとつ 家族の子供達

Kenny Loggins 
ケニー ロギンス
We are the ones who make a brighter day 
未来を輝かせるのは 私達
So lets start giving 
さあ この手を 差し出そう

Steve Perry 
スティブ ベリー
Theres a choice were making 
そう決めるのは 私達自身
Were saving our own lives 
大切な命を救うのは 私達自身の手

Daryl Hall 
ダリル ホール
Its true well make a better day 
それは 由り良い明日を作る事が出来る
Just you and me 
貴方と私なら

Michael jackson 
マイケル ジャクソン
When youre down and out, there seems
 no hope at all 
辛く苦しい時は 希望の光が消えたように

Huey lewis 
ヒューイ ルイス
But if you just believe there's no way we can fall 
だけど 信じさえすれば 決して倒れる事はないさ

Cindy lauper 
シンディ ローパー
well well well well
Let us realize, oohh that a change can only come
一緒に実現しよう 変化こそがそれを成せるのさ

Kim carnes 
キム カーンズ
When we stand together as one
私達が一つになって立ち上がる時
 
 ※ Chorus: 
     コーラス
We are the world, we are the children 
私達は世界そのもの 世界の子供達
We are the ones who make a brighter day
未来を輝かせるのは 私達
So lets start giving 
さあ この手を 差し出そう
Theres a choice were making 
そう決めるのは 私達自身
Were saving our own lives 
大切な命を救うのは 私達自身の手
Its true well make a better day 
それは 由り良い明日を作る事が出来る
Just you and me 
貴方と私なら

We are the world, we are the children 
私達は世界そのもの 世界の子供達
We are the ones who make a brighter day
未来を輝かせるのは 私達
So lets start giving 
さあ この手を 差し出そう

Bob Dylan 
ボブ ディラン 
Theres a choice were making 
決めるのは 私達自身
Were saving our own lives 
大切な命を救うのは 私達自身の手
Its true well make a better day 
そう 私達なら寄り良い明日を作る事が
出来る
Just you and me 
貴方と私なら

 ※ Chorus: 
     コーラス
We are the world, we are the children 
私達は世界そのもの 世界の子供達
We are the ones who make a brighter day 
未来を輝かせるのは 私達
So lets start giving 
さあ この手を 差し出そう
Theres a choice were making 
そう決めるのは 私達自身
Were saving our own lives 
大切な命を救うのは 私達自身の手

Bob Dylan 
ボブ ディラン
Its true well make a better day 
それは 由り良い明日を作る事が出来る
Just you and me 
貴方と私なら

Ray Charles 
レイ チャールズ
Alright let me hear ya 
よし 聞かせてくれ  

※ Chorus: 
     コーラス
We are the world, we are the children 
私達は世界そのもの 世界の子供達
We are the ones who make a brighter day 
未来を輝かせるのは 私達
So lets start giving 
さあ この手を 差し出そう

Ray Charles 
レイ チャールズ
Theres a choice were making 
そう決めるのは 私達自身
Were saving our own lives 
大切な命を救うのは 私達自身の手
Its true well make a better day 
それは 由り良い明日を作る事が出来る
Just you and me 
貴方と私なら

Stevie Wonder& Bruce Springsteen 
スティーヴィー ワンダー& ブルース スプリングスティーン
We are the world, we are the children 
私達は世界そのもの 世界の子供達
We are the ones who make a brighter day 
未来を輝かせるのは 私達
So lets start giving 
さあ この手を 差し出そう

Stevie Wonder 
スティーヴィー ワンダー
Theres a choice were making 
そう決めるのは 私達自身
Were saving our own lives
 大切な命を救うのは 私達自身の手
Its true well make a better day 
そう 私達なら由り良い明日を作る事が
Just you and me 
貴方と私なら

Stevie Wonder & Bruce Springsteen 
スティーヴィー ワンダー& ブルース スプリングスティーン
We are the world, we are the children 
私達は世界そのもの 世界の子供達
We are the ones who make a brighter day 
未来を輝かせるのは 私達
So lets start giving 
さあ この手を 差し出そう

Bruce Springsteen 
ブルース スプリングスティーン
Theres a choice were making 
そう決めるのは 私達自身
Were saving our own lives 
大切な命を救うのは 私達自身の手
Its true well make a better day 
それは 由り良い明日を作る事が出来る
Just you and me 
貴方と私なら


※ Chorus: 
     コーラス
We are the world, we are the children 
私達は世界そのもの 世界の子供達
We are the ones who make a brighter day 
未来を輝かせるのは 私達
So lets start giving 
さあ この手を 差し出そう
Theres a choice were making 
そう決めるのは 私達自身
Were saving our own lives 
大切な命を救うのは 私達自身の手
Its true well make a better day 
それは 由り良い明日を作る事が出来る
Just you and me 
貴方と私なら

James Ingram 
ジェームス イングラム
We are the world, we are the children 
私達は世界そのもの 世界の子供達
We are the ones who make a brighter
 day 
未来を輝かせるのは 私達
So lets start giving 
さあ この手を 差し出そう

Ray Charles 
レイ チャールズ
Theres a choice were making 
そう決めるのは 私達自身
Were saving our own lives 
大切な命を救うのは 私達自身の手
Its true well make a better day 
それは 由り良い明日を作る事が出来る
Just you and me
貴方と私なら
 

✄・・・・・・・A word from Arisa・・・・・・・✄
           ありさ"から一言
I will introduce you to your favorite song.
ありさの好きな曲をご紹介します。
I have fought many times, 
but be simple, We focused on the
 atmosphere and translated it.
何度も葛藤しましたが敢てシンプルに、
雰囲気を重視して、和訳致しました。
If you like, please watch it. 
宜しかったら 、ご視聴をくだされば
I'm lucky to know.
幸いに存じあげます。
I hope you have a wonderful day today・・・
今日も素敵な一日になりますように・・・
✄・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・✄

 
 
*☆*:..。o○*☆*○o。..:*☆*
 
  

  
ブログへの👇貼り付け方法

 

※ribiさんのLINEスタンプはブログな
どでの使用OKとの事 👇 ですが、但し
※ハッシュタグを「きゃぴばら」と入れ
て貰えると(ribiさん)が、探し易くなる
為出来ましたら宜しくお願い致します

  


  

動かし方此処から👆LINEスタンプ一覧
※ブログでのスタンプ貼り付けご自由に
お使い下さいとの事です (ribiさんより)

  


  

きゃぴばら倶楽部👆きゃぴばらちゃん
きゃぴばらちゃんの輪ブロク (⭐︎^▽`)b
此方👆LinkClickで、此処から行けます

  

クローバーHope you have a wonderful dayクローバー
フォローしてね…
クローバー素晴らしい一日になりますようにクローバー
  

ありさの小さなお部屋

All Rights Reserved Copyright© by Arisa☆