For Ramen lovers, this is a good choice. Very well balanced Wanton Ramen near to Atsugi Navy base. Very near from Sakuragaoka station in Odakyu, Enoshima line. About 1 hour from Shinjuku. This tiny Ramen restaurant has only 8 seats no table. This small restaurant gives you super delicious Wanton noodle with NIBOSHI flavor. The point is NIBOSHI. What us NIBOSHI? It is dried small sardine. When you boiled many NIBOSHI, it gives you very light and clear tasteful soup. This Wanton ramen in this shop is served with this NIBOSHI based super delicious craftsmanship soup!! No fishy wet smell like in a market at all. You can enjoy real NIBOSHI Wanton noodle here. Also I guarantee you that no Gaijin or foreign people here at all. You can enjoy this wonderful Wonton ramen with No foreign people! Thar's not bad, right? It worth for it, dude! Enjoy small trip! :-) 桜ヶ丘駅2分、ワンタン麺のすずき。開店10分に到着。既に一人待ち。高まる期待! あらら、いつの間にか8人待ち。 ようやく開店。券売機でワンタン麺の5個入りの食券を購入してカウンターに座ります。 店内は既に煮干しの良い香りです。 席はカウンター8席のみ。 顔をあげると厨房のステンレスの壁はどこもキレイ。とても清潔感のあるお店です。 これは期待もてますね〜。 入り口を見ると、外には既に列が出来てます。 最初に1番で入店した方のワンタン麺が出来上がりました。店主が両手で愛おしそうに両手で捧げる様にカウンターに置きます。 常連さんらしく、店主とにこやかに会話しております。 覗き見すると、それはそれは美味しそうなラーメンです。 ひゃー!(≧∇≦)次は私の番だ〜〜! 、、、、? 、、、、? あれ? 厨房を覗くと、この店は一度にまとめて作らず、一回ずつ分けて作るようです。 丁寧だけど、経営的には大変だな〜。 回転率悪いだろうに。 さらに凡そ5分後。 店主が捧げ物の様に両手で私のワンタン麺を持って来ました。カウンターに置いてくれました。 「お待たせしました〜」笑顔。 やっと来た〜〜!(≧∇≦) まずは見た目。 スッキリとシンプルです。好印象! ワンタン、チャーシュー、メンマ、ノリ一枚、ネギはほんの少し。最初、ネギなしかと思ったほど。 さて、最初はスープ。 店内に漂う香りの通り、ガツンと煮干しの出汁です。 美味しいですね〜(^-^) 塩気はちょっと強目かな。 次は味薄めに注文した方が煮干しの優しい感じを味わえそう。 麺は中太縮れ麺。コシはバッチリ。 やや太いですが、チュルチュルいけます(^-^) ワンタンはシッカリ味が付いてます。 胡椒かな?少しピリ辛。美味しいです。 もう少し皮を大きくて、皮のチュルチュル感が強ければ、なお良しです。 チャーシューは中華そば風の周りが赤いヤツです。食感も中華そばのチャーシューですね。 食べ応えシッカリの脂肪の少ない赤身肉チャーシューです。 これも全体バランスに調和してます。 ナイス! とても丁寧に作られた美味しいワンタン麺でした。 ご馳走さま〜!!星は4つ!(^o^)/ #chinese #chinesefoods #yundong #pasta #restaurant #noodles #noodle #odakyu #sightseeing #wanton #らーめん #桜ヶ丘

Enjoy the life from Yokohamaさん(@snafkin_i_like_him)がシェアした投稿 -