鬼畜なアメリカに捕獲された

 

https://www.youtube.com/watch?v=SEHxGm8T7RY

なぜ日本は「法治国家崩壊状態」になってしまったのか?…主権国家の指導者として絶対にやってはならない「致命的な罪」

配信

  • 西太平洋の旧日本領の国々を見ても、 ・ グアム: 米国の準州 ・ サイパンのある北マリアナ諸島: 自治連邦区 ・ パラオ・マーシャル諸島・ミクロネシア連邦: 独立国でも自由連合 と、米国との政治的・制度的な距離感がそれぞれ違いますね。グラデーションがあると言えるでしょう。 日本の場合は、欧州の同盟国とは違って、西太平洋諸国のような関係性の類型の1つと考えたほうがいいのでしょうね。

  • 野党が頼りない 野党が弱い と本当によく言われますが こうして莫大な権力と資金をもって意図的に弱体化させられ、フェアに戦えない状況が長くあることなど真実を、まずは国民が知っている状態に戻してほしい。 プロパガンダ、情報操作、メディア操作、選挙の操作‥ など国民のコントロールは許されないのが当たり前になってほしい。

 

 

現代ビジネス

写真提供: 現代ビジネス

 アメリカによる支配はなぜつづくのか?   第二次大戦のあと、日本と同じくアメリカとの軍事同盟のもとで主権を失っていた国々は、そのくびきから脱し、正常な主権国家への道を歩み始めている。それにもかかわらず、日本の「戦後」だけがいつまでも続く理由とは?   累計15万部を突破したベストセラー『知ってはいけない』の著者が、「戦後日本の“最後の謎”」に挑む!  【写真】なぜ「日本の戦後」だけがいつまでも続くのか?…日本の「末期的状況」とは  本記事では、〈日米同盟の「創世神話」…自民党がもらっていた巨額の「秘密資金」と「選挙についてのアドバイス」〉にひきつづき、CIAと日本の政治家のかかわりについてくわしくみていきます。  ※本記事は2018年に刊行された矢部宏治『知ってはいけない2 日本の主権はこうして失われた』から抜粋・編集したものです。

岸が「絶対にやってはいけなかったこと」とは?

 みなさんよくご存じのとおり、そもそも岸という政治家自身が、早くからその高い能 力と反共姿勢をCIAによって見出され、英語のレッスンなども意図的に授けられて、 獄中のA級戦犯容疑者から、わずか8年余りで首相の座へと駆けあがった人物でした。  しかしだからといって、岸が外国の諜報機関の指示通りに動き、金や権力のために心 を売った人間だと考えるのは、おそらく完全なまちがいでしょう。 CIAという機関にそのような力はなく、日本以外では失敗ばかりしているということは、先ほどの大スクープをニューヨーク・タイムズ記者として放ち、それから13年後 の2007年にはベストセラー『CIA秘録』(日本語版は2008年 文藝春秋)を書いて一躍有名になった、ジャーナリストのティム・ワイナー氏が、はっきりと述べています。  とくにCIAは、報道機関や反政府デモなどを利用して気に入らない政権を転覆させることは比較的上手だが、そのあと思い通りの政権をつくることはほとんどできていな い。  パーレビを失脚させたあと、ホメイニを登場させてしまったイラン。フセインを処刑したあと、国家が崩壊して無法地帯となり、終わりのないテロとの戦いに苦しめられることになったイラクなどが、その代表的なケースなのです。  岸がCIAから金をもらいながらつくった(→『知ってはいけない2』123ページ)自民党という政党が、多くの致命的欠陥を抱えながら、60年たったいまもなお政権の座にあるのは、けっして外国の諜報機関の力によるものではなく、「保守本流」とよばれた反岸派の政策も含めたその基本方針が、日本人の願望によくマッチしたものだったからにほかなりません。  しかしそのなかで岸は、主権国家の指導者として絶対にやってはならない、いくつか の致命的な罪を犯しており、そのことがいま「法治国家崩壊状態」と私たちが呼んでいる日本の惨状につながっている。  では、その「絶対にやってはいけなかったこと」とは、具体的になんだったのか。  それらは現在の日本社会に存在する大きな歪みや矛盾、機能不全などと、どのようなメカニズムによってつながっているのか。  そして最後に、私たちは今後、どのような国際政治の力学のもと、どのような政治的 選択を行って、それらの問題を解決し、正常な民主主義国家として再スタートを切ることができるのか。  それらの問題を適切に解決するためにどうしても必要なのが、いま私がお話ししている、岸政権によって密室で結ばれたアメリカとの3つの密約が、その後の日本社会にどのような混乱をもたらしたかについての、正確な歴史認識とその具体的な分析なのです。

次ページは:CIAの「岸ファイル」

1/2ページ

 

【関連記事】

 

 

 

 

 

 

 

 

以下動画コメント

@deaddocreallydeaddoc5244
7 か月前
The reason that the Wildcats increased scores against the Zero, later on, was because the Wildcats were upgraded with a lighter but more specifically tuned engine for the altitudes they were most often fighting the Japanese planes.  The old trick the Zeros had used to lure an American plane into a climbing contest until the Wildcat stalled was reversed.  When the Zeros lured the Wildcats and also initially the Hellcats into climbing contests, it was they that ended up stalling.
84
返信


2 件の返信

@dx1450
1 年前
When I was growing up my next door neighbor was personally responsible for downing 14 Zeros and 3 Betty bombers during WWII.  He was the worst mechanic in the Japanese Air Force.
82
返信


4 件の返信

@ianedmonds9191
1 年前
I keep coming back to this channel. Your voiceovers are quite hypnotic while delivering really great info.
I remember when you first started the pace of info was quite shockingly quick but you've matured into an immediate but digestible tempo that really works.
Big Props.
Luv and Peace.
16
返信


1 件の返信

@jonathanstein1783
1 年前
A Zero recovered from Saipan, an A6M5 model, currently belongs to Planes Of Fame Air Museum, in Chino, CA. It was restored to flight many years ago, and is the most original Zero still flying today. It's pretty much original from spinner to tail cone, making it a one-of-a-kind aircraft.
1184
返信


76 件の返信

@vincedibona4687
1 年前
20 minutes of goodness. Thanks for this, and don’t feel like you need to keep these at ~10 minutes. I loved every second of this.
23
返信


1 件の返信

@johnburgess3660
5 か月前
For anyone interested in visiting, The place to see the restored Zero in Tokyo is the Yasukuni Shrine. I visited both the shrine and the museum. The museum has a great many interesting artifacts, including a steam locomotive used in occupied Burma. The museum has a nice bookstore as well. Lots of history books to enjoy (if you can read Kanji). I can't read much - but I got lucky. I was in Japan to visit my future in-laws, and my fiancée was at the dentist. I picked up a book that looked interesting and gave it to my fiancée. It turned out to be a history of all the Japanese emperors. My now wife is a huge history buff, and sometimes is asked to give historical presentations at one of the local Japanese schools.
10
返信


@docvega5465
8 か月前
The fact that Claire Chenault's evaluation of the Mitsubishi Zero was ignored by the US Navy and US Army ended up costing a lot of American pilot's lives.
6
返信


3 件の返信

@timstone3441
8 か月前
Dad was a WWII Pacific campaign fighter pilot. Dad said the Zero was a fast and nimble plane but lacked armor. Even the Wildcat was not as capable. But when the Corsair FU4 showed up the game was changed. My dad loved that plan.. Called it the Cadillac of the sky..
62
返信


4 件の返信

@z3r0_35
1 年前(編集済み)
Correction regarding the Sakae 12's float carburetor: the engineers at Nakajima had actually figured out how to fix the issue with stalling while inverted, allowing the Zero to remain inverted for longer and sustain negative Gs longer as well (the wings were more likely to rip off from negative G loads before the engine failed).  However, this required a very specific procedure to be followed with installing it which the US Navy techs in San Diego didn't know about, so the engine was put back together incorrectly, causing stalls when inverted.  We didn't learn the truth until after the war.
472
返信


26 件の返信

@andrewwinter7843
11 か月前
Holy crap... I have been studying this stuff since around 1970.  This is the most comprehensive video I have ever SEEN!   Amazing.
3
返信


@davidcouch6514
7 か月前
I worked with a man who was in Army Intelligence during the War.  He related that a captured Betty Bomber was brought the U.S. for analysis. He was aboard while it was flown over and around Washington D.C. one clear Sunday afternoon.  He said he would have expected this might have created a stir among the citizenry, but the flight sauntered over the Capital and surrounds unnoticed.
5
返信


1 件の返信

@johnb3289
1 年前
One US naval historian discovered another US advantage in the Pacific War.  US aircraft carriers stocked multiple replacement engines for every aircraft they carried.  The Japanese had one engine for every one of their fighters.  Bless you, Eli Whitney!
101
返信


4 件の返信

@stevelawrence5123
1 年前
The features you described in the Zero, introduced in 1940: flush rivets, holes in internal frames etc were in fact innovations used in the Hughes H1 plane that set a world airspeed record in 1935, so you can't blane HH for believing that word had gotten back to Japan.
73
返信


1 件の返信

@brandonb417
1 年前
Seriously, these are some of the most well done videos I've seen in a long time.
9
返信


@maddslothii2532
1 年前
This is perhaps one of your best videos.  I knew all about the captured zero, but I never knew about the actions that happened on Niihau Island giving the people of the time a cause to do the internment we are never told about.
33
返信


2 件の返信

@GopherBaroque61
1 年前
I thoroughly enjoyed this fascinating mini-doc. It's one of your best to date. Keep 'em coming.
返信


@JBofBrisbane
1 年前
My mother spent some time in a unit which tended searchlights at Nudgee Beach in Brisbane. One night their unit was asked to light up a Zero (a captured aircraft flying from the unit at Eagle Farm that refurbished and test flew captive enemy types) that probably was being demonstrated in the cooler night air. My mother remembered being impressed by the Zero's rate of climb.
72
返信


4 件の返信

@bourbonstjoeNOLA
1 年前
I always love tuning into the Dark series.
21
返信


@duncanread4442
1 年前
I love that your videos give you the awnser to the thumbnail elstrait away. Then the info.
So sooo much better than most of the othe videos.
Keep up the good work! 
返信


@michaelwoods4495
7 か月前
The very things that made the Zero so maneuverable and gave it its climb capability gave light weight, but also meant it couldn't take battle damage.  The movie brings that out pretty well.
3
返信


1 件の返信