引き続き、Citizen Hearing on Disclosureの話題です。

Citizen Hearing on Disclosureで、5月2日に行われた「ロズウェル事件」の証言について、Huff Postの記事をもとに書いてみます(Huff Postの記事を要約しますね)。
→http://huff.to/13PSV5M

証言としては、ジェシー・マーセル・ジュニアさんの証言がいちばん重要だったと思います。

ジェシー・マーセル・ジュニアさんは、Navy and National Guard officerやmilitary flight surgeonなどの経歴を持つ人です(※軍に勤めていた人であるわけですから、証言の信用性が増します)。
 →マーセル・ジュニアさんの経歴はこちら 
  http://www.citizenhearing.org/JP/witnesses_jessejr.html#

マーセル・ジュニアさんは、1947年の夜(彼が11歳だったとき)に起こった出来事を、元Congress memberたちに語りました。
マーセル・ジュニアさんの父親は、ロズウェルの Army Air Field の intelligence officerでした。父親は、近くの牧場に墜落した「もの」(その「もの」がなんであれ)の残骸を自宅に持ち帰ってきました。

以下、マーセル・ジュニアさんの証言です。

「私は、父親に起こされました。任務から帰ってきた父親は、ロズウェル(郊外?)の牧場から、origin不明のなにかの残骸を持ち帰ってきていました。父親は、それがとてもめずらしいものだと思ったようで、私と母親にもそれを見せておきたいと思ったようです。'You'll never see this again'と言われました。」

「父は、私たちをキッチンへ連れていきました。キッチンの床に、strangeな残骸が置かれていました。『見てごらん。これが、いわゆる空飛ぶ円盤といわれるもの、その残骸だと思うよ』と父は言いました。」

「その残骸には、三つの部分がありました。とても硬い金属製のfoilがありました(※その金属片は、丸めたり形を変えても元の形状に戻る性質があったそうです)。broken phonograph recordのような、黒いプラスチックの残骸もありました。いちばんstrangeだったものは、残骸の中にあったI-beamでした。I-beamの内側には、symbolsが書かれていました。そのsymbolsは、purplish-violetな色合いで、semi-reflective of lightでした(光をいくらか反射するようでした)。」
※そのI-beamの模型が作られてあって、公聴会の最中、元Congress memberたちに供覧されていました。

そのあと父親は、その残骸を、テキサスのフォートワースのGen. Roger Ramey's officeにflyするように(飛行機で輸送するように?)指示されました。

「父親は家に帰ると、私と母親をすわらせて、こう言いました。『このことについては決して話してはいけない。これはなかったことだ。』 このことを私は、1978年にスタントン・フリードマンが父親にインタビューをするときまで、友達にもだれにも話しませんでした。」


※以下は、Huff Postの英文の記事です。

Afternoon Filled With Roswell UFO Crash Testimony

Several people make up the panel offering testimony about the events surrounding the 1947 crash of an alleged UFO outside the town of Roswell, N.M.

The panel consists of (from left in the image below) Denice Marcell, Jesse Marcel III, Col./Dr. Jesse Marcel Jr., Ret. USAR Lt. Col. Kevin Randle, former nuclear physicist Stanton T. Friedman and researcher/author Donald Schmitt.



Marcel Jr. has a distinguished career as both a Navy and National Guard officer as well as being a military flight surgeon. He told the Washington CHD committee about the night in 1947 (while he was 11 years old) when his father Jesse Marcel, the intelligence officer from the Roswell Army Air Field, came home with debris of whatever the object was that crashed on a nearby ranch:

"I was awakened by my dad who was returning from an assignment to collect debris of unknown origin from a ranch out of Roswell. Knowing that he had seen something very special, he wanted my mother and myself to look at this also and said, 'You'll never see this again.'

"He brought us into the kitchen where there was this strange debris on the kitchen floor that he had pre-positioned. He said, 'Look at this -- I think this is what you call a flying saucer or remains thereof.'

"The debris consisted of three components: there was a very tough metallic foil; there was black plastic debris, like a broken phonograph record; but the strangest thing I saw was an I-beam in the wreckage. There were symbols written along the inside surface of it. They were of a purplish-violet hue, semi-reflective of light."

Marcel Jr. went on to recount how his father was subsequently ordered to fly the material to Gen. Roger Ramey's office in Fort Worth, Texas.

"When my dad got home, he sat my mother and myself down and said, 'You will never talk about this -- this is a non-event.' I never discussed this with my friends or anybody else until Stanton Friedman interviewed my dad in 1978."