Great Himalaya Trail 2019 June 1st, 2019 | ALOHAな毎日

ALOHAな毎日

横断歩道を走ると息がきれていた私が8年後スパルタスロン(アテネ~スパルタまでの245kmを36時間以内に走る)を完走しました。
主に普段のランニング練習やレースのことを書いています。

This is a comment from Ryoichi Sato.
It is bad translation which I translated, but…

Great Himalaya Trail, it was started on March 13, 2019, and completed in Simicot on June 1st today!
Thank you very much for your support.

This year's weather in Nepal was unusual, with too much snowfall.

Everytday I have had trials and choices. 

The attack on Kanchenjunga was the first big test and was the choice.

If I was forced to move forward…like the other four GHT challengers, they were trapped in snow and  returned home with great damage.

It was choice.  
We were the first team to pass Amphu Labsta 5845m and Tashi Labsta 5755m in the season.
It was a dangerous, thrilling step.
It was convinced that I would not die here.

There have been many schedule changes.
It was also a choice.

Am I a coward?

When I completed, I turned out that my choice was correct.

The weather was always good when we crossed all the 5000m class 8 pass.
I enjoyed the wonderful view of the Himalayas.

I was blessed with a guides.
They were amazing.
They allowed me to walk like I wanted to walk.
They also followed me when I said I wanted to walk more than twice the distance of a regular trek.

I felt disappointed in hygiene in western Nepal.
Ascending 2000m ups and downs daily, and physical damage was great.

In honor of the guides who brought me to Simicot, we went by helicopter to look at Kailas across the border.

Then we went up to the hill of Simicot, and raised the flag sent by Chinatsu.





It was a long 53 day long journy days.

The Great Himalaya Trail 1700km was incomplete, but I did everything I could.

It was a roughly 1200km adventure.

I would like to write more details on my blog after returning home.

Namaste (^ ^) /

【佐藤良一コメント】
2019年、3月13日にスタートした
Great Himalaya Trail 。

今日、6月1 日にシミコットで終えます!

応援していただいた皆さん、
ありがとうございました。

例年にない積雪量でした。

試練と選択の連続でした。

カンチェンジュンガの発作が
最初の大きな試練で、選択でした。

もし、無理してでも進んでいたら…

他の4人のGHT チャレンジャーのように
雪に閉じ込められ、大きなダメージで
すぐに帰国していたかもしれません。

一歩一歩の選択でした。

Amphu Labsta 5845mと、
Tashi Labsta5755mは、
今シーズン最初の峠越え成功チーム
でした。

危険な、スリル溢れる一歩でした。

一歩の選択を失敗すれば確実に死ぬと
考えながらも、ここで死ぬ訳ないと
確信しながら歩みました。

予定変更が相次ぎました。

また選択でした。

自分は意気地なしでは
ないだろうか。

終わってみれば、
選択の一つ一つが正解だったと
思います。

5000m級の8つの峠越えは全て
天候に恵まれました。

最高のヒマラヤの景色を
堪能しました。

ガイドにも恵まれました。

僕を自由に先に行かせて
くれました。

一般的な行程の倍の距離を
1日に歩かせてしまっても、
文句一つ言わず、
テントと食料を運んでくれました。

西ネパールでは、衛生面で
気持ちが滅入りました。

2000mの上り下りが毎日当たり前に
続き、体力的なダメージも大きかった。

シミコットまで連れてきてくれた
ガイド達に、ご褒美のつもりで、
ヘリコプターで、国境向こうの
カイラスを見に行きました。

そしてシミコットの丘に上がり、
千夏が作ってくれたフラッグを
皆で掲げました。

長い長い53日の歩く日々でした。

Great Himalaya Trail 1700kmは
不完全でしたが、やることは全力で
やり遂げました。

大まかに1200kmの冒険でした。

細かい事は帰国してから
じっくりブログに書きたいと思います。

生捨てではなくてナマステ(^^)/



#himalaya #mountains #nature #himalayas #nepal #adventur #naturephotography #himalayan #vistatrek #greathimalayatrail #Kathmandu #visitnepal #ght #beautifulnepal #discovernepal #trekkingnepal #mountaineer #trekking

にほんブログ村 その他スポーツブログ 超ウルトラ・ウルトラマラソンへ
にほんブログ村