おはようございます。

いつも読んでくださってありがとうございます😊


あっという間に週末が終わりました悲しい


昨日は朝から子供の卓球の試合の応援🏓

お昼からは浅草に近辺にあるお寺、東本願寺へお参りに行ってきました。

中は広く、わずかながら心落ち着く時間を過ごさせていただきました。

お参りして巡拝印をいただいてきました。


お昼ごはんも食べず3時過ぎまで歩き続けたので、この近辺で休憩。あんみつ屋さんを発見👀

涼を求めて列並びます(30分くらいだったかな)


店内は涼しく快適そう


主人がオーダーしたのは

ワインのあんみつ🍷

ワインを煮詰めたシロップをかけていただきます。

ほんのりワインの味が感じられます


そして私は定番の白玉あんみつ。

それにバニラアイスをトッピング。

ワインあんみつも白玉あんみつもこしあんか、つぶあんかを選べます😆

喉越しよくペロリといただけました😋


休憩の後は、このお店のニ、三件隣にあるあんぱん屋さんで、私のお気に入りのあんぱんをお土産に買い、


家に帰るべく仲見世通りを横切り、バス停へ🚌


そして、今日の朝ごはんにいただきました😋

あんぱんもつぶあんとこしあんの二種類があったので両方チョイス。美味しかったラブ


お寺にあんみつ、そしてあんぱん。日本にいながら和を感じる午後でした。ホッとするねニコニコ


Good morning.

Thank you for always reading my blog 😊


This weekend was over in no time悲しい


Yesterday was my youngest son’s competition in table tennis. So my husband and I went to cheer for him since the morning🏓

The afternoon,  my husband and I went to the temple of our religion in Tokyo and prayed for ancestors.

Inside of temple was very wide and very quiet, so we can spent time to calm down even if it was so short time.

After we visited the temple, we found “Anmitu restaurant”. What is Anmitu?

It’s one kind of Japanese dessert. It has Jelly called Kanten, red beens paste and mochi called Shiratama. Basically, we eat it in Summer😋

Many people kept line in front of the restaurant. We waited around 30min.

In side of restaurant was very cool so we felt comfortable.

This time,

My husband ordered Wine Anmitsu🍷

I saw first time to see and eat this Anmistu.

I guessed that it is original Anmitsu in the shop. 

I ordered classic Anmitsu.

However I requested to add the Vanilla ice cream. It was really delicious especially keep on heat waves 🥵


After had a rest, we headed to the bus stop. At that time, I found bakery which is one of my favorite. I bought the Red beans breads called Anpan for today’s breakfast.


And this morning, I ate it😋

Yesterday, I was very tired but this breads made me a bit fineラブ