こんにちは

いつも読んでくださってありがとうございます😊


先週の草木染め講座から、楽しすぎて、染めするグッズのデザインを縫うのにハマり、金曜日は朝から晩まで没頭してましたラブ


そして昨日、前から食べてみたかった草だんごのお店を探して、寅さんの葛飾柴又へディトリップウインク

だんごのお店を探してる時に気付いたのだけど、近くにお寺(題経寺)さんがあったので、病気平癒を願ってお参りしてきました。


お寺の前の参道には、いろんなお店があり食べ歩きもできましたラブ


この参道の中に、食べてみたかっただんご屋さんがありました‼︎


佃煮やお漬物のお店も😋

沢山の種類の佃煮やお漬物も試食できるので安心して購入できましたウインク


他には、寅さんの撮影に使われたお店もあったりラブ


こじんまりとした参道ではありましたが、日本の古き良き時代を感じさせられる素敵な場所でしたラブ



そして!

今回の1番のメイン(主人の)。

写メは乗り場。



『矢切の渡し』船

この船で対岸へ行き来できる。

江戸時代の庶民の人たちの生活の大事な足だった船だそうです✨


とても暑い1日でしたが、風が強かったので、船の上は心地よかったです。


夜はご飯を食べた後、お茶と草だんご、しっかりお腹におさめました😋

草だんごは写メのあんこの下にあります!


ずらすと、こんな感じ😆

あんことだんごが別になってるから甘さ調節できて食べやすく、とても美味しかったです😋


Good afternoon.

Thank you for always reading my blog 😊


Last Thursday, I attended the Kusakizome class. I enjoyed the class and I immersed to stitch the materials in order the pattern which I designed last Friday 🙈


And yesterday, We went to Katsushika shibamata area in Tokyo to buy a Kusadango which is one kind of Mochi but the flavor is Mugwort.

However we are didn’t know the shop was located. We searched on website, at that time we found a famous temple near the shop.

We arrived the temple, we found that there were many shops along the road approaching the temple. We could enjoyed eating around therewhile looking for the dango shop.

We finally found it. The shop was located one part of the road approaching the temple.

The atmosphere of the approach remained people good old days in Japan照れ


Moreover, my husband wanted to take the boat which called “Yagirinowatashi” ,so wedecided to take it.

It is said that this transportation has begun since Edo period.

Yesterday was really hot but the wind was strong so I felt comfortable while I was talking the boat.


After we came back home, we enjoyed Kusadango with tea. It was really delicious even having a dinner 爆笑