今日のここは、初夏のような暑さでした☀️

 

昨日の夕方から主人がピーロートのワインフェスティバルに行きたがっていたので、今日開催場所の六本木ヒルズまで行ってきました。

 

限定ワインの試飲だったのでどれも美味しく、かなりの量をいただいたような気がします🍷

 

主人は辛口で深みのある赤ワインが好きで、私は甘いデザートワインが好きなのでそれぞれの好みに応じたワインを探すべく、いろいろ紹介してくださいました。ワインの説明のお話がとても楽しかったです。

主人が気に入ったもの

- オバマ前大統領がホワイトハウスで来客に振る舞ったと言われているワイン

- エールフランスのファーストクラスで提供されているワイン

私が気に入ったもの

--貴腐ワインとコニャクを合わせたデザートワイン

後日自宅に届きます🍷

 

I felt like early summer here today☀️

 

My husband wanted to go to world wine festival in PIEROTH in Roppongi Hills. So, we went to there and tasted wines.

My husband likes dry and deep red wine and

I like sweet wine, such as dessert wine.

The salesman introduced us to many interesting wines and gave us ta asting wine, so we drank a lot🙈

Finally we each found favorite wine🍷

My husband bought two recommended and described by salesman:

- One that former president Obama served his guests at the White House when he was president.

-Another that Air France provides to first class customers.

I bought:

- One that the salesman told me was s mixture of noblerot wine and cognac. He recommended eating vanilla ice cream or drinking it with crushed ice.

His talk about wine was very interesting.

 

Anyway, we are looking forward to receive them later🍷