ついにパソコン、決まりました爆笑

 

今日は天皇誕生日で祭日なので、前から作ってみたいと思っていた胡麻団子を作りました。しかもBRUNOのたこ焼きプレートでやってみましたウインク

 

下の子がいちご大福を食べたがるので、試しに胡麻団子の中にいちごを入れてみることに。栗の甘露煮も手元にあったのでそちらも入れてみました♬

さらに以前友達がプレゼントしてくれた久世福の苺あんバターが手元にあったので、あんこに混ぜて作ってみました!

 

捏ねたり、包んだりして、まぶしたりと手が思うように使えず写真撮り忘れ🙈

餡子が緩いのと、中に苺を入れると団子が大きくなり、たこ焼きプレートのサイズに合わせるのがとても大変だった滝汗

下の子と一緒に丸めて胡麻をまぶして作ったけど、全部不揃いで不恰好。まさに手作りの良さです

うふふふふっ笑

なんとか焼き上がって、実食😋
イメージとは違い、中の苺までしっかり火がとってて、いちご大福のようではなかったけど、餡子と苺の甘酸っぱさが良いバランスで美味しかったー爆笑

 

こう言う食べ方もありだね💡

 

 

Finally I decided on a laptop爆笑

 

Today is the Emperor’s Birthday holiday and my husband and the youngest are at home. So, I tried to make the Gomadango (Sesame dumplings). This time, I used the Takoyaki plate insert instead of the flat one from the BRUNO compact hot plateウインク

 

My youngest loves Ichigo daihuku (StrawberryMochi) so I decided to put fresh strawberry in the Gomadango and I also prepared sweetend boiled Japanese chestnut♬

Moreover, my friend had given me Strawberry anko butter paste before, so I mixed it into the red beans paste. I wrapped this paste and a fresh strawberry together into the Mochi dough and covered it with sesame. I repeated the same process eith the chestnut.!

However, it was very difficult to make beautiful round balls the size of the Takoyaki holes because strawberry shape and chestnut shape are not round.Mochi dough was also very soft, so easily broken滝汗

 

My youngest son and I rounded the balls and covered them with sesame. All the shapes are ugly but nicer because they were handmade笑

 

After frying the Gomadango, we ate them immediately. It was not what I imagined but there was a delicious harmony of red beans paste and strawberry in there爆笑

Yes! That’s an idea💡