文責:JUJU


2011年7月から8月にかけての、AGP「からだの相談」の件数について御報告いたします。


 7月 3件
 8月 1件


 相談回数 計6回
 相談件数 計4件


無言電話が多いことが問題としてあげられています。




AGP関西では、11月20日(日)に第46回「ビアン・ゲイである自分を語る会」を開催します。

「昼間にお酒のない場で、ざっくばらんに日常生活の事柄やセクシュアリティについて話し合えたら」
とのコンセプトで、3ヵ月に1度、語り合いの場を持っています。

皆様から戴く事前アンケートをもとにして、堅い話・柔かい話・興味のある事を気軽に話し合って、楽しく交流する場にしたいと思います。


日時:11月20日(日)午後1時から午後5時まで
会場:大阪市内の公共施設の会議室
参加費:2,000円(定期的収入のない方は1,000円です)


参加を希望される方は、AGP関西(agpkansai07@yahoo.co.jp)までメールでお申し込みください。
(お手数ですが、文中のアドレスの@マークを小文字に変えて下さい)

その際、以下の4点をご記入ください。

・お名前(ニックネームで結構です)
・自認している性別・セクシュアリティ
・年齢
・メールアドレス

折り返し、こちらより連絡致します。

http://agp-kansai.seesaa.net/

参加受け付けの締め切りは11月13日(日)ですので、申し込みはお早めにお願いします。


また、AGP関西では月に2回、こころの電話相談を行っています。

同性愛に理解のある相談員が担当していますので、セクシュアリティに関連する人間関係や日常生活などに悩みがある方は、お電話下さい。

詳しくは、以下のURLからご覧下さい。

http://agp-kansai.seesaa.net/category/3338076-1.html


では、皆様のご参加をお待ちしています。

性的マイノリティに関する医学教育、大学により質や量に大きな違い、北米調査
JAMA

文献:Obedin-Maliver J et al.Lesbian, Gay, Bisexual, and Transgender–Related Content in Undergraduate Medical Education.JAMA. 2011;306(9):971-977.

http://jama.ama-assn.org/content/306/9/971.abstract  


 176大学の医学教育学部長を対象に質問調査を実施し、LGBT(lesbian, gay, bisexual, transgender)に関する医学教育カリキュラムの実態を分析。カリキュラムの内容や量、指導の質は大学ごとに大きな違いがあったが、米国・カナダともにLGBT関連の教育時間は少なかった(中央値5時間)。


Abstract

Context: Lesbian, gay, bisexual, and transgender (LGBT) individuals experience health and health care disparities and have specific health care needs. Medical education organizations have called for LGBT-sensitive training, but how and to what extent schools educate students to deliver comprehensive LGBT patient care is unknown.

Objectives: To characterize LGBT-related medical curricula and associated curricular development practices and to determine deans' assessments of their institutions' LGBT-related curricular content.

Design, Setting, and Participants: Deans of medical education (or equivalent) at 176 allopathic or osteopathic medical schools in Canada and the United States were surveyed to complete a 13-question, Web-based questionnaire between May 2009 and March 2010.

Main Outcome Measure: Reported hours of LGBT-related curricular content.

Results: Of 176 schools, 150 (85.2%) responded, and 132 (75.0%) fully completed the questionnaire. The median reported time dedicated to teaching LGBT-related content in the entire curriculum was 5 hours (interquartile range [IQR], 3-8 hours). Of the 132 respondents, 9 (6.8%; 95% CI, 2.5%-11.1%) reported 0 hours taught during preclinical years and 44 (33.3%; 95% CI, 25.3%-41.4%) reported 0 hours during clinical years. Median US allopathic clinical hours were significantly different from US osteopathic clinical hours (2 hours [IQR, 0-4 hours] vs 0 hours [IQR, 0-2 hours]; P = .008). Although 128 of the schools (97.0%; 95% CI, 94.0%-99.9%) taught students to ask patients if they “have sex with men, women, or both” when obtaining a sexual history, the reported teaching frequency of 16 LGBT-specific topic areas in the required curriculum was lower: at least 8 topics at 83 schools (62.9%; 95% CI, 54.6%-71.1%) and all topics at 11 schools (8.3%; 95% CI, 3.6%-13.0%). The institutions' LGBT content was rated as “fair” at 58 schools (43.9%; 95% CI, 35.5%-52.4%). Suggested successful strategies to increase content included curricular material focusing on LGBT-related health and health disparities at 77 schools (58.3%, 95% CI, 49.9%-66.7%) and faculty willing and able to teach LGBT-related curricular content at 67 schools (50.8%, 95% CI, 42.2%-59.3%).

Conclusion: The median reported time dedicated to LGBT-related topics in 2009-2010 was small across US and Canadian medical schools, but the quantity, content covered, and perceived quality of instruction varied substantially.

KEYWORDS: BISEXUALITY, CURRICULUM, EDUCATION, MEDICAL, UNDERGRADUATE, GENDER IDENTITY, HEALTHCARE DISPARITIES, HOMOSEXUALITY, SCHOOLS, MEDICAL.