"Sugar" by Maroon 5 - 「シュガー」の歌詞を和訳してみました | Dr. Katy's Small Talk - 英語でおしゃべり

Dr. Katy's Small Talk - 英語でおしゃべり

アメリカ人の夫と神奈川県で暮らしています。

こんにちは、Katyです。
Hello, it's Katy.


今日は久々に洋楽の和訳をやってみたいと思います。
I would like to try another translation of an English song lyrics for the first time in a long time.

 


選んだ曲はアメリカのバンド、Maroon 5 の「シュガー」。
The song I selected is "Sugar" by an American band, Maroon 5.

 

 


マルーンファイブはボーカルでソングライターのアダムの透明感のある高音美声で人気のグループです。
Maroon 5 is an very popular American band. The main vocalist and the song writer, Adam Levine, has a great high-pitched voice.

 


この「シュガー」という曲もすごくヒットした作品で、ネットでもたくさんの方が和訳をアップしているようですが、いつものように私のバージョンをアップいたします。
This song "Sugar" is a huge hit, and a lot of people have uploaded their translations of the lyrics on the Internet. As usual, I will share my version of translation.
 


ただ、この曲、やたらと長いんですよ~アセアセ で、繰り返し的なところはカットしました。
One thing about this song is that it's very long,, so I cut out the repetitions.

 

 

Sugar

I'm hurting, baby, I'm broken down
I need your loving, loving, I need it now
When I'm without you
I'm something weak
You got me begging
Begging, I'm on my knees


僕は傷ついて、壊れてしまいそうだ
君の愛が必要なんだよ、今すぐに
君がいないと
僕は弱いんだ
お願いだよ
膝をついて頼むから

I don't wanna be needing your love
I just wanna be deep in your love
And it's killing me when you're away
Ooh, baby,
'Cause I really don't care where you are
I just wanna be there where you are
And I gotta get one little taste


君の愛が必要とかじゃなくて
ただ君の愛に深く包まれていたいんだ
君がそばにいないと死ぬほど辛いんだ
ああ、ベイビー
君がどこにいてもかまわない
君のそばに一緒に居たいだけだよ
そしてちょっとだけでも味わいたいんだ


Your sugar
Yes, please
Won't you come and put it down on me
I'm right here, 'cause I need
Little love and little sympathy
Yeah you show me good loving
Make it alright
Need a little sweetness in my life
Your sugar
Yes, please
Won't you come and put it down on me


君の甘い愛
そう、お願いだ
ここに来て僕にくれないか
僕はここにいるよ、だって必要なんだ
愛と思いやりを少しだけでいい
それを僕にくれたら
それで大丈夫だよ
僕の人生にもほんの少し甘さが必要なんだ
君の甘い愛
そう、お願いだ
ここに来て僕にくれないか

My broken pieces
You pick them up
Don't leave me hanging, hanging
Come give me some
When I'm without ya
I'm so insecure
You are the one thing
The one thing, I'm living for


壊れてしまった僕のかけらを
君が拾ってくれた
そのままにしていかないでくれよ
ここに来て僕にくれよ
君がいないと 僕は不安なんだ
君なんだ

僕が生きているたったひとつの理由は

(繰り返しなので省略)

Yeah
I want that red velvet
I want that sugar sweet
Don't let nobody touch it
Unless that somebody's me
I gotta be your man
There ain't no other way
'Cause girl you're hotter than southern California Bay


レッドベルベットケーキみたいな君が欲しい
あの砂糖の甘さのような
誰にも触らせないで くれ
その誰かが僕でない限り 
君は僕のものだ
それしかないよ
だって君は南カリフォルニアの海辺よりもホットだから

I don't wanna play no games
I don't gotta be afraid
Don't give all that shy shit
No make up on

that's my

もうゲームなんかうんざりだ

怖がる必要もないよ
恥ずかしがるのはやめなよ 
素顔の君

それが僕の...

 

(繰り返しなので省略)