熊本、宮崎、岡山、家族旅行♪1日目

Kumamoto, Miyazaki, Okayama, Family Trip♪First Day.

 

 

こんばんはニコニコ

Good evening!ニコニコ

 

 

先日、家族(実家の両親、姉、姉の息子、弟の息子、夫、息子、私)で、熊本県、宮崎県、岡山県に行ってまいりました新幹線前

行きは、父、夫、息子、私の4名で新幹線で熊本へ。

(母、姉、姉の息子、弟の息子は私たちが出発した翌日に飛行機で熊本へ行き、父の故郷の宮崎県で合流。)

九州新幹線、とても綺麗で快適でしたよグッ

My family (my parents, my sister, her son, my brother's son, my hubby, my son and I) went on a trip to Kumamoto, Miyazaki and Okayama the other day.新幹線前

On the way there, my dad, my hubby, my son and I went to Kumamoto from Tokyo by Shinkansen (bullet train.)

(My mom, sis, her son, my brother's son came to Kumamoto by airplane and met us in Miyazaki which is my dad's hometown.) 

Kyushu Shinkansen was very clean and cozy.グッ

BOYS(主人と息子)が選んだ駅弁↓

My BOYS(my hubby and son) selected the same Ekiben(Obento Box sold at the station)↓

2人とも、いつも、お肉を選ぶ爆笑

They always pick beef ones.爆笑

山形牛のお弁当↓、1つ2500円でした。

The Ekiben was made with Yamagata beef, and it was JPY2500 each.

主人が

「美味しいから、食べてみて」

と分けてくれて、お肉がジューシーで美味しかったですグッ息子は完食でした。

My hubby shared his obento with me, and said

"It's very tasty so try it"

so I tried little bit and they were very juicy and yummy.グッOur son finished everything on his own.

 

わたくしは、お寿司下矢印 I picked Sushi for my obento.下矢印

さっぱりのお味で、美味しかったです飛び出すハート

It was very fresh and tasty.飛び出すハート

 

熊本駅には、くまもん下矢印が迎えてくれましたピンク音符

At Kumamoto Station, the character of Kumamoto, "Kumamon" welcomed us!ピンク音符

 

熊本市を走る路面電車も、可愛い下矢印

The trolly running the Kumamoto City was very cute.下矢印

 

SAKURA MACHI Kumamoto下矢印

 

 

 

少し早い時間の夜ご飯は熊本ラーメン下矢印の「味千」さんと「桂花」さんのお店にて。

We had early dinner at Kumamoto Ramen shop called "AJISEN" and "KEIKA" in SAKURA MACHI Kumamoto.

 

「味千ラーメン」、最高に美味しかったハートのバルーン

The "AJISEN Ramen"下矢印 was very tasty.ハートのバルーン

 

主人が頼んだ方は、「桂花スペシャル」というもので、下矢印こちらも美味しかったです。

My hubby ordered "Keika Special" and it was tasty as well.下矢印

この日は父が予約してくれた辛島町のホテルに泊まりました。

We stayed at hotel in Karashima-cho which my dad reserved for us on the first day.

幼いころは、毎年夏休みに、家族で熊本の辛島町から2時間バスに乗って、宮崎に帰っていました。バス

When I was little, my family used to go back to Miyazaki every summer vacation and we took a bus from Karashima-cho for 2 hours to go back to Miyazaki.バス

毎年夏休みに宮崎を含め、日本各地に連れて行ってくれた両親に感謝ですお願い子供の頃から夏の旅行がとても楽しみでした。

I am very thankful for my parents who took us everywhere(including Miyazaki) every summer. お願い When I was a child, I used to look forward to our family trip in summer.

 

 

出発前に宮崎県で地震があったり、台風が来たりしていたので、当日は無事に熊本に到着できたことに心から感謝お願いしました。

全て電車がon time(時間通り)で、それを、当たり前のように運営している日本人って、本当に真面目で、細やかで、すごいなって感じた1日目でしたキラキラキラキラ(JRや電車の会社で働く皆様、いつも有難うございますお願い大変助かっております。)

There were earthquakes in Miyazaki before this trip, and the typhoon was passing by so I was very thankful お願いthat we could reach Kumamoto without any issue on the first day.

All the trains were ON TIME, and I was very impressedキラキラキラキラ how Japanese people working at the train companies handle the time so punctually and diligently. (It is obviously not normal in other countries.) Many thanks to the people working at JR and other train companies.お願い

 

 

つづく。。。To be continued...

 

 

ひまわりひまわりひまわりひまわりひまわりひまわりひまわりひまわり

皆さま、今日も1日お疲れさまでしたラブラブ

You all did excellent job today!ラブラブ