【都内中学2年生】10代の話し方 & 3学期、スタート♪

【Second Grade in junior high in Tokyo】How teenagers speak & 3rd Semester has Started♪

 

こんばんはニコニコ

Good evening!ニコニコ

 

息子(14歳、中学2年生)の3学期が、昨日から、始まりました~!

The 3rd semester at my son's (14 years old, 2nd grade in junior high) school has started yesterday!

 

今日は、学校が貸し切りにしたバスで、社会科見学に行ったそうです。バス

Today, he went on a social studies tour by a school chartered bus.バス

 


昨夜、

一周回って、社会科見学、楽しみなんだけど。」

と言われました。

Last night, he said to me,

"Contrary to my impressions (he used the Japanese sentence, "Isshu mawatte",) I am looking forward to the social studies tour." 

「初めは、社会科見学を楽しみだったけど、途中で行きたくなくなったんだけど、やっぱり一周回って楽しみになってきた!」という意味らしい。

(ろかさんに、コメントで教えてもらい上矢印意味をアップデートしました!!私が、勘違いしていましたアセアセ)

He meant, 

"At first, I was looking forward to the tour, but I lost my interest and then now I am very much looking forward to it."

(Roka-san kindly pointed out regarding the sentence, “Isshu Mawatte” in his comments and I have updated this article!!It was my misunderstandingアセアセ)


息子と話していると、最新の言葉遣いが学べて、おもしろい爆  笑(日本語として正しい使い方か?は別ですがアセアセ

As I speak to my son, I get to learn the newest way of speaking Japanese, so I really enjoy listening and speaking to him.爆  笑

(It's a different story if the way the young people speak is the correct Japanese.アセアセ)

 

 

学校が楽しそうで、何よりキラキラ

Anyway, I am happy that my son enjoys his school life.キラキラ

 

ワタクシも、中学生の時とか、

「時よ、止まれ~!」

と思うほど、学校が楽しかった思い出があるので、息子も、そんな経験ができるといいなハート

Back in junior high, I often thought to myself,

"Please stop the time!"

So I truly enjoyed my school life in junior high here in Tokyo too, so I hope my son gets to experience the similar situations.ハート




皆さま、今日も1日お疲れ様でした音符ルンルン

You all did excellent job today音符ルンルン