私の長所は協調性があることです。 総務業務はチームで行うため、協力体制が不可欠です。 ただ、チーム内で協力的な雰囲気を醸成するのが得意です。

 

My strong point is that I am cooperative. General affairs work is done as a team, so a cooperative system is essential. It's just I am good at fostering a supportive atmosphere in a team.

 

私の長所は、計画的に物事を進めることができることです。 時間や工数を細かく管理し、ToDoリストを作成し、効率的に仕事を進めていくためのシステム化が得意です。 総務の仕事でも、自分が作った効率化ツールをシェアするとメンバーが喜んでくれることがありました。

 

My strong point is that I can proceed with things systematically. I am good at managing time and man-hours in detail, creating a to-do list, and systematizing for efficient work progress. Even in sales office work, there have been times when members were pleased when I shared the efficiency tools I created.

 

私の短所は、せっかちなところです。 入社当初はせっかちな性格でせっかちでした。 今は、全体のスケジュールを事前に把握して、時間に余裕を持って仕事に取り組めるようにしています。

 

 

 

My weakness is that I am impatient. When I first joined the company, I was in a hurry because of my impatient personality. So now, I'm trying to grasp the whole schedule in advance so that I can work on my work with time to spare.

 

私の弱点は私の頑固さです。 仕事のやり方にはかなりうるさく、自分のやり方にこだわりすぎて仕事が遅れることもありました。 そこで、効率よく仕事をしている社員にどうすればいいか聞いてみると、とても勉強になりました。 そのため、現在は自分の働き方だけでなく、より良い方法を模索し、困ったときは同僚に相談しています。

 

My weakness is my stubbornness. I was very picky about how I did my work, and sometimes my work was delayed because I was so particular about my own way of doing things. So, when I asked employees who are working efficiently how to do it, I learned a lot. For this reason, I am currently thinking about not only my own way of working, but also looking for better ways to do things, and when I am in trouble, I ask my colleagues for advice.