Blues Power

朝からぐずついた空模様の東京でしたが、昼休みの時間帯には青空が広がって新緑が目に鮮やかでした。
Blues Power

長女が3回目!の衣装合わせに行って来ましたが、親に似たのかどうも優柔不断で未だにどれにするか決めかねているみたいです。
Blues Power

1972年、僕が高校2年の時にめちゃくちゃ大好きだったナンバーがニルソンの歌うWithout Youでした。

オリジナルはイギリスのバンド、バッドフィンガーですがニルソンは最初に曲を聴いた時ニルソンはジョン・レノンの曲だと思い込んでいたそうです。

シンプルなメロディとアレンジの曲ですが、それだけにニルソンのナイーヴなAメロの歌声とサビの"I can't live if living is without you"の部分の切ないシャウトが高校生の僕の心の奥底に深く沁みました。

そして今でもこの曲を聴くとついつい涙腺が緩みそうになります。

「生きていけない 君のいない人生なんて とても続けられないよ」


Without You

No, I can't forget this evening
Or your face as you were leaving
But I guess that's just the way the story goes
You always smile but in your eyes your sorrow shows
Yes, it shows

No, I can't forget tomorrow
When I think of all my sorrow
When I had you there but then I let you go
And now it's only fair that I should let you know
What you should know

I can't live if living is without you
I can't live, I can't give any more
I can't live if living is without you
I can't give, I can't give any more

No, I can't forget this evening
Or your face as you were leaving
But I guess that's just the way the story goes
You always smile but in your eyes your sorrow shows
Yes, it shows

I can't live if living is without you
I can't live, I can't give anymore
I can't live if living is without you
I can't live, I can't give anymore

Nilsson - Without You



バッド・フィンガーのオリジナル。

BADFINGER - WITHOUT YOU



Nilsson Schmilsson/Harry Nilsson



No Dice/Badfinger