$Blues Power

今日も良いお天気でした。

週末の土曜日の夕方に久し振りにイ○ーヨー○ドーに行ったら納豆、ヨーグルト製品、牛乳が軒並み品切れ状態。
$Blues Power$Blues Power

翌日の昼過ぎに改めて出直しましたが、牛乳以外はやはり品切れ。

実は僕の朝食は毎朝必ず納豆玉子がけご飯なので納豆が手に入らないのはかなり深刻です。

それから市内のスーパーを5軒はしごしましたがどこも同じでした。

その中で見かけた某スーパーの張り紙に思わずにやり。
$Blues Power

「地震の影響によりメーカー、工場ともに被害をくらっているため・・・」

気持ちは良くわかるけど被害をくらっているはちょっと変ですよね(笑)

結局、納豆は今日会社の近くの紀伊国屋で売っているのを発見。
$Blues Power

近所のスーパーの倍近い値段でしたが、とりあえず3個入り2パックをゲット。

でも、まさか青山の紀伊国屋で納豆買う事になるとは夢にも思っていませんでした(笑)

今日はサイモン&ガーファンクルの1969年の大ヒット曲「Bridge Over Troubled Water(明日に架ける橋)」です。

ちょうど僕が中学1年の時、ラジオの深夜放送で何回も流れて来るこの曲が大好きでLPを買いました。


Bridge Over Troubled Water

When you're weary, feeling small
When tears are in your eyes,
I will dry them all
I'm on your side
When times get rough
And friends just can't be found

Like a bridge over troubled water
I will lay me down
Like a bridge over troubled water
I will lay me down

When you're down and out
When you're on the street
When evening falls so hard
I will comfort you
I'll take your part
When darkness comes
And pain is all around

Like a bridge over troubled water
I will lay me down
Like a bridge over troubled water
I will lay me down

Sail on silver girl
Sail on by
Your time has come to shine
All your dreams are on their way
See how they shine
When you need a friend
I'm sailing right behind

Like a bridge over troubled water
I will ease your mind
Like a bridge over troubled water
I will ease your mind

Simon And Garfunkel - Bridge Over Troubled Water



Aretha Franklin - Bridge Over Troubled Water



Merry Clayton - Bridge Over Troubled Water



Bridge Over Troubled Water/Simon & Garfunkel