365 day challenge + Snowboarding | Sayulee

Sayulee

Sayulee's bilingual blog

良い週末過ごせた?
Did you have a great weekend?

私は贅沢な週末だったよ~!!
I had an extravagant weekend !

写真明日にでもアップするね~!
I'll upload some photos tomorrow perhaps

昨日はアンジェラアキの「手紙~拝啓十五の君へ」を歌ってみたよ~~
I sung Angela Aki's song yesterday

ぶっちゃけ前から聴くたびに、ま、「普通」だな~ なんて思っててそこまで好きって訳じゃなかったけど、曲って本当に歌ってみると変わるもんだよね~~
I have to admit that when ever I used to hear it, I was like... mmm yeah it's average.... and I didn't like it that much, but it's amazing how a song can grow on you once you sing it !

歌いながら、この曲の歌詞めっちゃいいじゃん?!とか最高なメロディーじゃん?!とかいい構成じゃん!!とかいろいろ気がつくの!!
As I was singing it I was realising how amazing the lyrics are and the melody and the structure etc...

歌ってめっちゃ好きになりました!!
Once I sung it I really liked it !!

アンジェラさんは素晴らしいソングライターだよね
Angela's such an amazing song writer




おとといはニュージーにいたころにかなり好きだった曲!前からカバーしたいな~って思ってたから今回はリクエストとか無しに、単純に自分が歌いたいと思った曲を歌ってみた!!
The day before yesterday I sung a song that I really liked while I was in NZ and was thinking I would like to cover it one day.... so I ignored all requests and just sung a song that I wanted to sing, just cause I wanted to sing it !!



そのせいだか、最初から毎日かかさず観てくれてる人が今までの中で一番いい歌だった!!ってまで言ってくれた!!
Perhaps because of that honesty??? I had someone who watches ALL my videos mention that he liked it the most out of all the videos so far !!

練習もほぼゼロでさらっと歌っちゃったから、あんまり気に入ってもらえないだろうな~なんて思ってたけど、、、やっぱり自分が最初から超好きなものってパフォーマンスをすごく影響するのかもね??
I hardly practiced it at all and just sung it pretty quickly so I assumed not many people would think much of it... but perhaps singing something you just really honestly like from the beginning really affects the performance?

ま、1人の意見だけだから他の人はそう感じないのもあたりまえだけどね!
Well, I guess it's just one person's opinion so others may disagree too of course

あ~~~ってかスノボー行きたい~~!!
Oh man I wanna go snowboarding so bad !

なんで最近はここまで行きたくなるんだろう?!
Why the strong desire these days??

みんなはウィンタースポーツとかやってる??
Do you do winter sports ?

日本の雪はパウダー結構あっていいよね!!
Japan has great powder snow so it's awesome

ニュージーの私が行ってた山は氷ばっかりだった!!
The mountain I used to go to in NZ was often ice !