English follows.





Momoko-Hime's Blog


                               CDjacket制作協力ミッチー


コスモスさんのブログ から転載です。


音譜   地球   クローバー   音譜   黄色い花   ネコ   音譜



利理さんのブログから
http://ameblo.jp/coo-boo/entry-11035380479.html


地球の未来へのメッセージ!

娘摩耶が昨年作った曲『LIFE』の詞を是非皆様にお伝えしたく前回は歌を聴いて頂きましたが今回は詞をご一読して頂きたいと存じます。
3、11以前に地球の未来に対し不安を感じていた娘がどうしても皆様にお伝えしたかった事を綴ったものです。


私は初めてライブでこの曲を聴いた時、胸が熱くなり、涙してしまいました。
昔からこの世界に対して何とかせねばと思っていた私はこの曲を知らせたいと強く感じるようになりました。

摩耶はメジャーを目指しMISIAのプロデューサーの島野聡氏にプロデュースをして頂いておりましたが、3、11以後ボランティアの気持ちが強くなり、歌はお金ではなく、伝えるものと強く思う気持ちが摩耶の生き方を変えたのです。

今回ご縁により福島県警戒区域のアニマルフォレストのテーマソングになりました。この詞に込められた地球の未来に対するメッセージをご一読ください。


『LIFE』
人間が生み出すくだらない欲望で
傷つけられていく
animals&plants
泣いてるよその小さな命たち
僕の声は聞こえてるかな?
誰か一人でもいいんだ
届けたい地球の声
10年後どんな姿の星が待ってるんだろう
僕をたくさんの愛情で育ててくれた父母が
ためらいなくこの青空の空気を味わっている
僕はそんな風に想像したい

純真に飛び立つ鳥達の行く末は
緑一つもない乾いた世界
泣いてるよその小さな命たち
僕の声は聞こえてるかな?
『生かしてほしい…
生きたいんだ』 伝わってくる地球の声

10年後どんな姿の星が待ってるんだろう
君と愛する人の子供が大人になってからも青く輝き続ける
そんな風に想像したいI change the world

僕と君 君と僕の友達 集まる心に手をあてて聞いてみよう
『今あなたはこの世界に優しい生き方してますか?』

10年後僕らは命あるもの全てに感謝して今この瞬間をも噛み締めて生きれるように
LIFEの本当の意味を感じれる心築いていける僕らを想像したい
今僕らの手でI change the world





音譜    地球    クローバー    音譜    黄色い花    ネコ    音譜




~転載以上~



大好きな曲ですキラキラ  


若い人たちにも、音楽という親しみやすい形でメッセージを送っていきたいですね。

みんなに聴いてもらって、地球のことや生き物のこと、自分の生き方、自分にできること、

考えてほしいです。



この曲は、こちらで聴くことができますニコニコ

http://soundcloud.com/water-milk/life-2010-05-14







From Cosmos San's Blog .



A singer, Maya from WATER+MILK ! sings a song called "LIFE".


She had been produced by a producer who produces a famous Japanese singer, MISIA to make her debut as a major singer.


However, after the 3.11 disaster, she has chosen the way to sing as almost a "volunteer" rather than earning money.

Her thought that "Song is not for money, for tell something to somebody"

changed her way of life.


This song has been chosen a theme song of Animal Forestクローバー



Here is lyrics of the song音譜



"Our worthless desires are hurting animals and plants.
Those tiny lives are crying.

Can you hear my voice?
Somebody, even one.
I want to send you the voice of the earth.

10 years later, what shape of the earth is waiting for me?
Mom and dad, who raised me with full of love don't hesitate breathing air of this blue sky.
I want to imagine like that.

The future of the innocent birds that flying away,
is a dry world with no green.
Those tiny lives are crying.
Can you hear my voice?
"I want to live ! Let us live !" I can hear the voice of the earth.

10 years later, what shape of the earth is waiting for me?
It's shining blue even after the kids of you and your loved one grow up.
I want to imagine like that. I change the world.

Me and you. Friends of you and me. Let's ask for our hearts.
"Do you live your life having tenderness to this world?"

10 years later, I want to imagine us like
thanking for all living things,
living our lives, thinking deeply about even this moment,
being able to feel the true meaning of LIFE,
and building up our hearts.

I want to imagine like that.
Now, let's change the world by our hands."


You can listen to this song from here音譜

http://soundcloud.com/water-milk/life-2010-05-14