ロンドンの地下鉄(通称Tube)労働者たちがストライキを起こしました!

 

1月8日(日)18:00〜9日(月)18:00まで24時間地下鉄が動かない状態に…。

そんなわけで、月曜の朝は通勤通学客がてんやわんや!!

 

駅はこんな風にシャッターが閉まって入れないし

 

バス停には人が溢れていました。

 

私も夜出かける予定があって、バスでだいたい40分くらいの道のりに

渋滞にはまったりバス自体が30分くらい来なかったりで結局1時間半かかりました…)^o^(

ちょっと早めに出ればいいかな〜くらいに思って舐めてたらこんなことに…。

 

日曜の夜も、こちらに来ていた親の帰国日だったのでヒースローまで見送りたかったのですが

夜からストだから帰れないので、乗り継ぎの駅までの見送りでした…

 

 

日本ではありえない光景。

ロンドンでは割と頻繁にストが公共交通機関で発生するみたいですが、こんなに影響があるとはおもいませんでした。

日本でいうと、東京で地下鉄が全部止まる、みたいな感じですもんね。

田舎者にはかなりエキサイティングな体験でした…!!!

 

 

ちなみに田舎者のことをイギリス英語で

「Country bumpkin(カントリーパンプキン)」

というそうです。ちょっと小馬鹿にした感じ。

日本でいう「芋」的な意味かな…!?

今度どういうシチュエーションで使えるかイギリス人に聞いてみよう💪

 

 

 

The tube workers were on strike from January 8th 6pm till 9th 6pm in London.

For that reason, Commuters were a quiet confusing.

The tube stations was closing... and I saw a lot of people at a bus station.

 

I also involved some happens. I had a plan. So I get on the bus a bus.

The Jarney normally take about 40 minutes. But I took a hour half.

I god traffic jam and my bus wasn't coming.

Maybe The bus god traffic jam too.

 

Sunday afternoon too.

Actually, my parents was coming in London this weekend.
Last Sunday We were final day. So I wanted to go airport with them.

But We can't. Because Tube was going to stop afternoon.

We were really sad day...

 

It was impossible in Japan.

I heard from my teacher. Transport strike is common in London.

For example, Can you imagine situation if Tokyo tube stations has gone until 24hours.

It's horrble...

But I think Japanese are overwork. 

Sometimes We should get some breaktimes for strike. lol

It was exciting experience for Country bumpkin. lol