美しき生命 | <癒しの音楽>

<癒しの音楽>

心に届く贈り物!

Live Your Life





久しぶりに



この曲が聞きたくなりました



一度の人生



生き生きと



自分のやりたいこと



やり尽くそう



James Bondのように



一度死んでも



もう、一度



生きられるなら??
























Viva La Vida



By Coldplay



 



I used to rule the world



かつて私は 世界を支配した

Seas would rise when I gave the word



私が言葉をかければ、海は隆起したものだ

Now in the morning I sleep alone



今は朝、一人ぼっちで寝ている

Sweep the streets I used to own

昔自分のものだった道を掃いている

I used to roll the dice



かつて私はダイスを転がし

Feel the fear in my enemy's eyes



敵が恐れている事を感じ取った

Listen as the crowd would sing



群集が唱えているようだ

"Now the old king is dead! Long live the king!"

「古き王は死んだ! 新しき王万歳!」と

One minute I held the key



鍵を手にした瞬間

Next the walls were closed on me



壁がわたしを取り囲み

And I discovered that my castles stand



気が付けば私の城が建っていた

Upon pillars of salt and pillars of sand

塩の柱の上そして砂の柱の上

I hear Jerusalem bells are ringing



エルサレムの鐘の音がなっている

Roman Cavalry choirs are singing



ローマの聖歌隊が歌っている

Be my mirror, my sword and shield



私の鏡、剣、盾になれ

My missionaries in a foreign field

異郷の地の使徒よ

For some reason I can't explain



何故か理由は分からぬが

Once you go there was never



そこに着いた途端

Never an honest word



正直な言葉はひとつも出なかった

And that was when I ruled the world

それは世界を支配していた頃の自分

It was the wicked and wild wind



それは邪悪な暴風だった

Blew down the doors to let me in



ドアをなぎ倒し私を中に招きいれたのは

Shattered windows and the sound of drums



砕け散る窓、轟く太鼓の音

People couldn't believe what I'd become

信じられないだろう、私が何に成ったのか

Revolutionaries wait



革命家が待ちわびる

For my head on a silver plate



銀盆に載る私の首

Just a puppet on a lonely string



1本の糸につるされた、操り人形のように

Oh who would ever want to be king?

おお一体誰が王なんかになりたいものか

I hear Jerusalem bells are ringing



エルサレムの鐘の音がなっている

Roman Cavalry choirs are singing



ローマの聖歌隊が歌っている

Be my mirror, my sword and shield



私の鏡、剣、盾になれ

My missionaries in a foreign field

異郷の地の使徒よ

For some reason I can't explain



何故か理由は分からぬが

I know Saint Peter won't call my name



分かっている、聖ペトロが私の名を呼ばないことを

Never an honest word



正直な言葉はひとつもない

But that was when I ruled the world

でもそれは私が世界を支配していた頃

I hear Jerusalem bells are ringing



エルサレムの鐘の音がなっている

Roman Cavalry choirs are singing



ローマの聖歌隊が歌っている

Be my mirror, my sword and shield



私の鏡、剣、盾になれ

My missionaries in a foreign field

異郷の地の使徒よ

For some reason I can't explain



何故か理由は分からぬが

I know Saint Peter won't call my name



聖ペトロはきっと私の名を呼ばない

Never an honest word



正直な言葉はひとつもない

But that was when I ruled the world



でもそれは私が世界を支配していた頃