微笑み、悲しみを乗り越えて | <癒しの音楽>

<癒しの音楽>

心に届く贈り物!

日航機墜落事故

テロ災害

自然災害

普通に暮らし

何の罪もない人々が

この世を去って行った

そして

残された遺族の人々

悲しみ、辛さ

でも、微笑みを浮かべ続けよう!









Smile
(A tribute to Charlie Chaplin taken from the stage version of "Smile")
Words Written by John Turner and Geoffrey Parsons.
Music Composed by
Charles Chaplin.
Produced by David Foster and
Michael Jackson.


Smile, though your heart is aching

笑みを浮かべて、心が痛んでも
Smile, even though it's breaking

笑みを浮かべて、悲しくとも
When there are clouds in the sky

空に雲があっても
You'll get by...

君は、乗り越えるさ

If you smile

微笑みさえすれば
With your fear and sorrow

不安や悲しみとともに
Smile and maybe tomorrow

笑みを浮かべて、そうすれば、明日
You'll find that life is still worthwhile if you'll just...

人生に今も価値を見だすだろう、君が
Light up your face with gladness

喜びで顔を照らし
Hide every trace of sadness

悲しみの過去を葬れば
Although a tear may be ever so near

涙が零れそうになるかも知れないけれど
That's the time you must keep on trying

耐える時なんだ
Smile, what's the use of crying

笑みを浮かべて、泣いてもしょうがないから
You'll find that life is still worthwhile

人生に今も価値を見だすだろう
If you'll just...

もし、君が
Smile, though your heart is aching

笑みを浮かべて、心が痛んでも
Smile, even though it's breaking

笑みを浮かべて、悲しくとも
When there are clouds in the sky

空に雲があっても
You'll get by...

君は、乗り越えるさ

If you smile

微笑みさえすれば
With your fear and sorrow

不安や悲しみとともに
Smile and maybe tomorrow

笑みを浮かべて、そうすれば、明日
You'll find that life is still worthwhile

人生に今も価値を見だすだろう
If you'll just Smile...

君が、微笑みさえすれば
That's the time you must keep on trying

耐える時なんだ
Smile, what's the use of crying

笑みを浮かべて、泣いてもしょうがないから
You'll find that life is still worthwhile

人生に今も価値を見だすだろう
If you'll just Smile

君が、微笑みさえすれば