【PBL実践校小学校1,2年生】
1,2年生はお月見のお団子づくりの後お月見会をしました。小学校低学年で包丁を持ち、カボチャを切る様子は東京の学校ではあまり見られない光景です。お料理をした後のお掃除の様子も微笑ましかったです。
お団子づくりに飽きてしまった男の子が校庭の池でカエルを捕まえてきて見せてくれました。そんな自由も許される雰囲気です。お月見会では絵本の読み聞かせもありました。指導要領的に言うと、家庭科、理科、国語、を学んだ一日でした。
【Green Hills Elementary School 1st and 2nd grader 】
As I visited school, 1st and 2nd grader started cooking. Under supervision of a teacher little kids holding knives to cook. It is not very common in Japanese school to let children cook in such a younger age! They had full moon party after preparing food for themselves. No bells between classes which is surprisingly natural to me. By cooking and preparing food, kids learned home economics, Science and Japanese language this day.


インターのFBで学校とコーチの日常をチェック
インター発!バレエ生の活躍や動画をUP中

資料請求