CBR1000RR vs ZX-10R vs GSX-R1000 vs YZF-R1 | Ghost Riponの屋形(やかた)

Ghost Riponの屋形(やかた)

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http://www.motorcycle.com/shoot-outs/2012-japanese-superbike-shootout-91266.htm

Conclusion
結論

For this test we've re-implemented the MO scorecard, rating each motorcycle in 12 categories to come up with our winner. The scores reflect our overall feelings of each machine both on the street and at the track. The results of this test were grouped into two halves, with each duo separated by less than a percentage point. So, without further ado, here are the results.
総合評価は、12あるカテゴリーの評価を足したもの。評価方法は、減算式のパーセンテージポイント。

Fourth place: Yamaha YZF-R1: 80.9%
四位
What do you call a doctor who graduated bottom of his class? A doctor. In the R1's case, it may have ranked last in our combined scores, but by no means should that discredit its abilities as a capable literbike. If you don't fall in love with its engine in full song then you might be dead. Likewise, its traction control system is every bit as good as the Kawasaki's. Coupled with a solid chassis, the R1 is a missile in the right conditions.
このエンジン音を好きにならないならモグリ。
トラクションコントロールは、カワサキと共に良いでき。4位だけど悪くはない。

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But to win this test, a machine has to perform under all conditions, and that's where the R1 falls short.
しかし、このテストではマシンの状態がベストの状態でないと勝ち残ることはできません。R1には、どこか不足する部分があった。

"I really want the Yamaha to win because I absolutely love the awesome sound it emits," Tom says, "but it's lack of low-end power, tall first gear and clutch engagement at the furthest throw of the clutch lever conspire to make the Yamaha the most difficult to ride." To add insult to injury it averaged 32 mpg, worst in the group. In the end, the other contenders were just better. Except in the emotional appeal from its exotic engine.
32 miles per gallon = 13.6 km/リットル
私は、本当にヤマハが勝つことを望んでいますが・・・トムが言うには、ハジケルような直4サウンドが好みのようです。エンジンの低速トルクがないにも関わらず、一速ギアがロング(ハイギヤード)です。クラッチストロークも多く、低速ではお世辞にも扱いやすいとは言いづらい。最悪の燃費。と言うわけで他社の方が良かった。


Third place: Honda CBR1000RR: 81.4%
三位
Considering the engine in the CBR has been roughly the same for four years running, the fact it still beat out the Yamaha is impressive, albeit by the slimmest of margins. It's no fluke though - usable power trumps peak power if the latter requires a concentrated effort. And if the Honda is known for anything, it's power down low and in the midrange where you need it. Added bonus: it averaged the best mileage of the lot at 41 mpg.
41 miles per gallon = 17.4 km/リットル
4年間同じエンジンで、ヤマハに勝ったことは評価に値する。後だしでモデルチェンジしてきた他社の方が、ピークパワーで優位に立ったようだ。中速はあるので、そこを活用すれば良い走りができるでしょう。最高の燃費。
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All four testers appreciated the Honda's compact feel, comfy ergos, capable chassis and willing engine. But it does make the least horsepower in this group and above all, it lacks rider aids. True, ABS is available for an extra grand, but when calculating the cost/benefit analysis, in our eyes, the Honda simply comes up short. Kevin sums it best, "Simply put, it needs TC to keep up with the times."
4人のテスター全員が、コンパクトさ、快適なポジション、シャシーとエンジンの優秀さを評価しました。しかし4台中最小のパワー、オプションのABSは価格性能比で考えるとどうだろう。ケビンが言うには、オプションで装着するならABSよりもトラクションコントロールがベストな選択肢。(トラコン非搭載/オプションがあるのか不明)


Second place: Suzuki GSX-R1000: 89.0%
二位
"If only the Suzuki had TC," I wrote in my notes, "this would be a completely different ballgame." There's not much else to criticize about the Suzuki. In fact, every tester gave it a perfect score in the engine category. We all loved its chassis, brakes and the familiarity it provides from the saddle. It's also the least expensive bike here at $13,799 and got just a smidge less fuel economy than the Honda, averaging 40 mpg.
40 miles per gallon = 17.0 km/リットル
「もし、スズキがトラコンを持ったならば」と、私はノートに書きました。「これは完全に異なるボールゲームになるだろうと」。スズキに関しての批評は多くありません。実際すべてのテスターは、エンジン・カテゴリーに100点満点を与えました。私たちはみな、シャシー、ブレーキ、およびシートからくる親しみを愛していました。さらに13,799ドルで最も高価でないバイクです。燃費は、ホンダよりほんの少し悪い。(トラコン非搭載)
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Ultimately, in a race this close, we focus once again on value, and the Suzuki's lack of TC is what brought it down. "The Gixxer Thou is the perfect literbike for anyone who dislikes the whole idea of traction control or who'd prefer to use an aftermarket TC system," Duke says.
最終的にレースを見据えると、スズキのトラコン未搭載はその評価を下げます。デューク曰く、 鈴菌Gixxerは、トラクションコントロールが嫌いな人やアフターマーケットTCシステムを使用したい人のための、完璧なリッターバイクです。


First place: Kawasaki ZX-10R 90.9%
一位
The only one of the four to earn an A grade, the ZX-10R shines on the strength of its engine, astounding brakes and most of all, its well-sorted electronics package. Yes, the Kawasaki suffers a little in the midrange, but it hides this flaw well with a well-timed downshift. It also takes slightly more time to acclimate to its chassis, but once you do "the ZX feels trustworthy and solid," according to Kevin.
4台中唯一のAグレード。(90%以上がAグレードと言うような基準があると思われます)ZX-10Rは、エンジン、ブレーキ、よくソートされたエレクトロニクスパッケージなど、すべてで輝いています。Yes、カワサキは中速域のパワーが弱点ですが、しかし、それは適切な低速ギアへのシフトダウンによって克服できます。シャシに慣れるには少し多くの時間もかかります、ケビンによれは、「ZXは、信頼感、剛性感がある」そうです。
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It is an easy motorcycle to ride fast, and yet it will catch you if you make a mistake. The TC works brilliantly, it gets 39 mpg and the gauges are tops in the class. With all that going for it, what's not to like?
39 miles per gallon = 16.6 km/リットル
それは速く走るのに容易なオートバイです。とはいえ、あなたがミスを犯せば、それはあなたに返ってくるでしょう。トラコンの動作は、素晴らしいです。燃費は39マイル/ガロンでトップクラスです。
これだけ揃っていて、好ましくない部分があるだろうか。



リンクのページには各テストの結果もありますが、ここでは総合評価のみ。
海外での日本車の評価が、どういったものか知るには良い内容でした。
比較結果がはっきりと書かれてます。
GSX-Rは人気ありますねえ。
パワーチェックのグラフを見てわかるとおり、エンジンはNo.1の出来でしょう。
(カワサキはピークだけ上回る。中速を含めるとスズキの方が上)
スズキにトラコンがついたら最強らしいです。
と、動画を見る前に結果を書いてしまったな(笑)


Road Test


Track Test


CBR1000RR vs ZX-10R vs GSX-R1000 vs YZF-R1 - Japanese Liter Bike Shootout! On Two Wheels Episode 6

2012 Japanese Superbike Shootout - Road Test
http://www.youtube.com/watch?v=QeTHZFk7Hig
2012 Japanese Superbike Shootout - Track Test
http://www.youtube.com/watch?v=mYoXZxul6HU
CBR1000RR vs ZX-10R vs GSX-R1000 vs YZF-R1 - Japanese Liter Bike Shootout! On Two Wheels Episode 6
http://www.youtube.com/watch?v=IqRE7hfw44w