Bad Day | 99¢ DREAMS

99¢ DREAMS

Just go with it.

$HAKUNA MATATA

HOLA!

こんばんは 


Bad Day Daniel Powter 和訳 歌詞



Where is the moment when needed the most?
You kick up the leaves and the magic is lost
you tell me your blue sky's fade to grey
you tell me your passion's gone away
And I don't need no carryin' on

僕たちにとって1番必要な時間ってどこにあるんだろうね
落ち葉を蹴ったら魔法はとけてしまう
君は『青い空が曇っていった』って僕にいったよね
『情熱もどこかにいってしまったみたい』とも
だったらそんなにがんばらなくてもいいんじゃないかな

You stand in the line just to hit a new low
You're faking a smile with the coffee to go
You tell me your life's been way off line
You're falling to pieces everytime
And I don't need no carrying on

順番待ちをずっとしてるみたいでがっかりする時もある
作り笑いをしてコーヒーを飲んだりしてる君
『人生がうまくいかないの』って僕に言った君
君は粉々に崩れちゃってるみたいだ
そういうときはがんばらなくてもいいんだよ

Cause you had a bad day
You're taking one down
You sing a sad song just to turn it around
You say you don't know
You tell me don't lie.
You work at a smile and you go for a ride
You had a bad day
Cause the camera don't lie.
You're coming back down and you really don't mind
You had a bad day
You had a bad day

だって今日は運がなかっただけなんだから
落ち込んで 気を晴らそうと悲しい歌を歌う君
分からないなんて言わないで 嘘つかないでよ
作り笑いをして出て行こうとしてるね
今日はついてなかったってだけだよ
カメラは嘘をつかないんだから
また落ち込んだりするけど 気にならないようになるから
今日は運がなかっただけ
そういう日もあるよ

Well you need a blue sky holiday
The point is they laugh at what you say
And I don't need no carrying on

君には青い空の下での休憩が必要だね
まわりは君が何を言っても笑うだけなんだから
そういう時はがんばらなくていいんだよ

You had a bad day
You're taking one down
You sing a sad song just to turn it around
You say you don't know
You tell me don't lie
You work at a smile and you go for a ride
You had a bad day
Cause the camera don't lie.
You're coming back down and you really don't mind
You had a bad day

今日はそういう日だったってだけ
落ち込んで 気晴らしに悲しい歌を歌ったりする君
わからないって君は言うけど嘘ついてるのわかってるよ
作り笑いをして出かけようとする君
今日はついてなかったってだけだよ
カメラは嘘をつかないから
悪い夢はいつか覚めて気にならないようになるから
ただ今日は運がなかったってだけ

Sometimes the system goes on the blink
And the whole thing it turns out wrong
You might not make it back and you know
That you could be well oh that strong
And I'm not wrong

時々何かがおかしくなって
全部のことがうまくいかなくなっちゃうときもある
取り返しがつかなくなっちゃうこともある
でもうまくいくこともあるかも
ほんとだよ

So where is the passion when you need it the most
Oh you and I
You kick up the leaves and the magic is lost

1番必要な情熱ってどこにあるんだろうね
君と僕にとって
落ち葉を蹴ったら魔法は解けてしまう..

Cause you had a bad day
You're taking one down
You sing a sad song just to turn it around
You say you don't know
You tell me don't lie
You work at a smile and you go for a ride
You had a bad day
You see what you like
And how does it feel for one more time
You had a bad day
You had a bad day

だって今日はついてなかっただけだから
落ち込んで
どうにかしようと悲しい歌を歌う君
わからないなんて言わないで
嘘つかないでよ
作り笑いをして出かけようとする君
今日はそういう日じゃないってだけだよ
物事をどうみるかは君次第だから
今日はついてなかっただけ
今日は悪い日だったってだけだよ





$HAKUNA MATATA


You just had a bad day.
Not a bad life.


落ち込んで 暗くなって 悪夢みたいな日も過ごしたけど
でもきっと大丈夫

そういう日もあるよ
きっと大丈夫


背中を押してくれる曲


bye. xx