イチジク | パティシエ 柴田武ブログ

イチジク

When Japanese pastry shops haven't used figs yet, I was using it for tarte.  


Nowadays, ordinary pastry shops can already use.  




昔、日本のお菓子屋はイチジクをケーキに使わない店ばかりだった。しかし、私はタルトなどに使用してましたが「昔、よく道端のイチジクをちぎって食べてたわ」と良く言われて来た。



{39EAE20D-AF51-4CC4-A645-0941D37A3785}



Japanese figs is juicy different than the one in Europe.




It will take time and effort to make a delicious cake.




Fresh Japanese figs arrived this year too.
Please try it!!



最近は、かなりのお菓子屋で使用されるようになってきてますね。






日本のイチジクは水分量が多くて加工し辛い。



そんなイチジクを使用するのにはかなり手間もかかる。







今年も愛知県産フレッシュイチジクが入荷しています。是非ともトライしてみてねラブラブラブ