いつも来てくださってありがとうございます♪

今回はディズニーのラプンツェルのリクエストを頂きましたよ☆


リクエストありがとうございます☆


訳を書いている時に、とってもハッピーな気持ちになりましたよ♪みんなも夢を叶えましょう☆出来るところから一つ一つ☆みんなの夢が叶いますように。



http://www.youtube.com/watch?v=_Klf8uWkvaw&feature=player_embedded


Hook Hang Thug:

手がフックの悪党

I'm malicious, mean and scary

俺は悪いやつで怖い

My sneer could curdle dairy

冷笑で固まるぜ

And iolence - wise,

それにすさまじく賢い

my hands are not the cleanest

手だって奇麗なわけじゃねえ

But despite my evil look

俺はおっかねえ顔にかかわらず

And my temper, and my hook

それに俺の気分とフック

I've always yearned to be a concert pianist

俺はいつだってピアニストになりたいって思ってんだ

Can'tcha see me on the stage performin' Mozart?

俺のモーツアルトの演奏がステージに見えるかい?

Tickling the ivories 'til they gleam?

光るくらい牙を磨いてるよりも

Yep, I'd rather be called deadly

そうさ、殺し屋と言われるよりも

For my killer show - tune medley

殺しを観られるより、演奏観てほしい

Thank you!

サンキュー

'Cause way down deep inside

だから心の奥深くにあるのさ

I've got a dream

俺には夢があるんだ


Thug Chorus:

悪党のコーラス:

He's got a dream!

彼には夢がある

He's got a dream!

彼には夢があるんだ


Hook Hand Thug:

手がフックの悪党:

See I ain't as cruel and vicious as I seem!

見てくれよ、俺は見た目より残酷で悪い奴じゃない

Though I do like breaking femurs

太ももの骨をへし折るのは好きだけどな

You can count me with the dreamers

俺だって夢見る仲間さ

Like everybody else

皆のように

I've got a dream!

夢があるんだ!


Big Nose Thug:

鼻大きな悪党

I've got scars and lumps and bruises

俺には傷や腫れ、あざなんかもあるけど

Plus something here that oozes

それに加えて

And let's not even mention my complexion

顔色のことは言っこなしさ

But despite my extra toes

余分なつま先

And my goiter, and my nose

甲状腺それに鼻

I really want to make a love connection

俺が本当に欲しいのは愛する人さ

Can't you see me with a special little lady

想像できるかい、俺がちっちゃな特別なレディーと一緒

Rowin' in a rowboat down the stream?

ボートを漕いで川を下るんだ

Though I'm one disgusting blighter

俺だって胸糞悪いやつだけど

I'm a lover, not a fighter

俺は愛する人でいたいんだ、戦うよりも

'Cause way down deep inside

だから心の奥深くにあるんだ

I've got a dream

夢があるんだ

I've got a dream

俺には夢がある


Thug Chorus:

悪党のコーラス:

He's got a dream

奴には夢がある


Big Nose Thug:

鼻の大きな悪党:

I've got a dream

俺には夢がある


Thug Chorus:

悪党のコーラス:

He's got a dream

奴には夢がある


Big Nose Thug:

鼻の大きな悪党:

And I know one day romance will reign supreme!

俺には分かるんだ最高の恋が始まる日が来る!

Though my face leaves people screaming

皆が俺の顔に悲鳴をあげて逃げたって

There's a child behind it, dreaming

子供の頃からの秘密の夢

Like everybody else

皆と一緒さ

I've got a dream

俺には夢がある


Thug Chorus:

悪党のコーラス:

Tor would like to quit and be a florist

尖るのはやめて花屋になりたい

Gunther does interior design

ガンサーはインテリアデザインをするぞ

Ulf is into mine

ウリフは心の中に

Attila's cupcakes are sublime

アッティラのカップケーキは最高

Bruiser knits

ブルーザーは編み物

Killer sews

殺し屋は裁縫するぞ

Fang does little puppet shows

ファングは人形芝居をするんだ


Hook Hand Thug:

手がフックの悪党:

And Vladimir collects ceramic unicorns!

ウラジミールはユニコーン集めしてるよ!


Flynn:

フリン:

I have dreams, like you

俺は夢があるキミみたいに

no, really!

いや本当に!

Just much less touchy - feely

それほど敏感じゃない - フィーリー

They mainly happen somewhere

warm and sunny

そこはどこか温かいお日様の当たる所

On an island that I own

俺だけの島なんだ

Tanned and rested and alone

一人でのんびり日焼けしながらくつろぎたい

Surrounded by enormous piles of money

大金持ちになって


Rapunzel:

ラプンツエル:

I've got a dream

私には夢があるの


Thoug Chorus:

She's got a dream

彼女には夢がある


Rapunzel:

ラプンツエル:

I've got a dream

私には夢があるのよ


Thoug Chorus:

悪党のコーラス:


She's got a dream

彼女には夢があるんだ


Rapunzel:

ラプンツエル:

I just want to see the floating

lanterns gleam

空中に浮くランタンの明かりを見てみたいの


Thug Chorus:

悪党のコーラス:


Yeahh!

ヤーー


Rapunzel:

And with every passing hour

そして今こうして

I'm so glad I left my tower

塔から出られてとっても嬉しいの

Like all you lovely folks

素敵な仲間たちみたいに

I've got a dream

私には夢があるの


Thug Chorus:

She's got a dream

彼女には夢がある

He's got a dream

奴には夢がある

They've got a dream

皆には夢がある

We've got a dream

俺達には夢がある

So our diff'rences ain't

そう、だから俺たちは

really that extreme

それほど違わないのさ

We're one big team

俺たちは一つのでっかいチームさ

Call us brutal

残酷だと言え

Sick

病気なんだ


Hook Hand Thug:

手がフックの悪党:

Sadistic

サディスティック


Big Nose Thug:

鼻の大きな悪党:

And Grotesquely optimistic

それでもって、とっても楽観的


Thug Chorus:

悪党のコーラス:

'Cause way down deep inside

だから心の奥深くにあるんだ

We've got a dream

俺達には夢がある


Hook Hand Thug:

手がフックな悪党:

I've got a dream

俺には夢がある


Big Nose Thug:

鼻の大きな悪党:

I've got a dream

俺には夢がある


Thug Chorus:

悪党のコーラス:

I've got a dream

俺には夢がある

I've got a dream

俺には夢がある

I've got a dream

俺には夢がある


Rapunzel:

ラプンツェル:

I've got a dream

私には夢がるの


All:

皆で:

Yes way down deep

そう、心の奥深く

inside, I've got a dream

夢があるんだよ

Yeahh!

ヤーー!


Minako