Here comes a wave meant to wash me away
波が来たわ,私を洗い流そうとする波が
A tide that is taking me under
潮は私を沈めようとして
Swallowing sand, left with nothing to say
砂が有無を言わさず飲み込もうとする
My voice drowned out in the thunder
声は稲妻にかき消されてしまう

But I won’t cry
でも私は泣かない
And I won’t start to crumble
私の心は砕かれたりしない
Whenever they try
To shut me or cut me down
黙らされようとも,打ちのめされようとも

I won’t be silenced
黙ってなんていないわ
You can’t keep me quiet
私を黙らせることなんてできないの
Won’t tremble when you try it
あなたに何をされても怯えない
All I know is I won’t go speechless
私は声を出して叫び続けるわ
‘Cause I’ll breathe
When they try to suffocate me
私の首を絞めて殺そうとしても
息をし続けるわ
Don’t you underestimate me
見くびらないで
‘Cause I know that I won’t go speechless
声を出して叫び続けるの
Written in stone
Every rule, every word
Centuries old and unbending
石に示されたさだめや言葉
何世紀経っても変わることがない
“Stay in your place”
そこにいろ
“Better seen and not heard”
女はそこにいるだけでいい,黙って見てろ
But now that story is ending
でももう,そんな時代は終わったわ
‘Cause I
I cannot start to crumble
だって私の心は砕かれたりしない
So come on and try
こっちに来てやってみなさいよ
Try to shut me and cut me down
私を黙らせて打ちのめしてみなさい

I won’t be silenced
黙ってなんていないわ
You can’t keep me quiet
私を黙らせることなんてできないの
Won’t tremble when you try it
あなたに何をされても怯えない
All I know is I won’t go speechless, speechless
私は声を出して叫び続けるわ
Let the storm in
嵐に巻き込まれても
I cannot be broken
吹き飛ばされたりしない
No, I won’t live unspoken
さだめを受け入れて黙って生きるなんてできない
‘Cause I know that I won’t go speechless
私は声を出して叫び続けるわ

Try to lock me in this cage
カゴの中に閉じ込めようとしてみなさい
I won’t just lay me down and die
横たわりも死にもしない
I will take these broken wings
この折れた翼で羽ばたくわ
And watch me burn across the sky
見てなさい
燃え盛って空を横切る姿を
Hear the echo saying:
空にこだまする私の声を聞いてなさい

I won’t be silenced
声を上げて戦うの
Through you wanna see me tremble
when you try it
私が震える姿を見たくてそう仕向けても
All I know is I won’t go speechless, speechless
私は声を出して叫び続けるわ
‘Cause I’ll breathe
When they try to suffocate me
私の首を絞めて殺そうとしても
息をし続けるわ
Don’t you underestimate me
見くびらないで
‘Cause I know that I won’t go speechless
黙ってなんかいないんだから

All I know is I won’t go speechless, speechless
私は叫び続けるんだから