MET and FRICK | ユリーカオフィシャルブログ「Yureeka's Castle: Work Hard, Play Hard」Powered by Ameba

MET and FRICK

先月の話だけど、

photo:07

one of the MAIN reasons for my visit to NYC last month =


ANDY WARHOL exhibition音譜 

along with 60 artists justaposed (おもしろい!)グッド!

Regarding Warhol: Sixty Artists, Fifty Years



マイパパに これを見るため 2泊だけでもNYCに来る価値があるよ!

とプッシュされてたので、

行けて良かった!グッド!

DEC 31stまでだったのね、so glad i made it音譜

(以前Alexander McQueenの時は

ユリ言うこと聞かなくてNY行かなかったことやはり後から超後悔パー


撮影NGだったのでi dont have pics to post, but it was a very thorough fun exhibtion showcasing so many (roughly 50) of his most famous iconic works- alongside otherworks by artists who have in some way been influenced/inspired by warhol- thus exemplifying the great impact he has had on the contemporary art scene of future gwnerations thereon.


LOOOOVED IT!!音譜


photo:06

その後は、enjoyed some much needed "off time" at one of the BEST museums in the worldキラキラ


photo:03

こちらが、my fatherが一番ほしがってた RODINの作品アップ
permanent collectionだから無理だと思うけど。。。


全て?を表してる。。? とか。。?なんか、he was 語ってる。。
okay... ん。シラー



anyway-,笑、

photo:04
the METなんだかんだとっても久しぶりでした。


やっぱりルーブル並みに 素晴らしい美術館と改めて実感!音譜

photo:10

photo:03 photo:05

photo:01

photo:01

photo:11

soooo many collections...
丸々一日あっても 足りないね!

photo:02


each period has an overal coherent theme/touch amongst the artists,
but なぜか、
photo:09
こちらの絵はsooo OFFでかなり笑えたのにひひアップ


周りは全部beautiful realistic portraitsなのに、
this almost 2D and cartoonish touchが謎!!にひひ



photo:04
MATISSEのexhinition (3月までですグッド!)も とっても見ごたえがあって、
勉強になりました星

Matisse: In Search of True Painting
although his oantings appear so carefree at very "unplanned"-


この展示会で見られる デッサンやベースワーク、
the process, progress, composition, his effects and evaluation-
how HE was such a unique artistが しっかる伝わってくるexhibitionでした星


his IMPACTFUL use of paint and hues-
so thin and light yet POPPING with COLOR.
やっぱりREALLY AMAZING.!!もみじ

photo:05
とにかく、

METは素晴らしい!!



photo:02
帰りに、FRICK COLLECTIONへ音譜

the opulent property, the decadent collection of old european masterpieces..
formerly a private residenceだったのがREMARKABLEよね!

x








iPhoneからの投稿