今日はElemen-3(1年)クラスのレッスンがありました。
先週の続きで『時間』を復習してから、新しいAction verb (動詞)を習いました。
子ども達の一日の行動を考えながら、動作&時間を組み合わせた表現に『My Schedule』のプリントを宿題として、出しました。
ⅰ)自分のスケジュール ⅱ)
お母さんのスケジュールを二つに設定しました。
例え:○○:00(時間)にget up.
:○○:00(時間)にeat dinner. 等々
子ども達は上手くお母さんにインタヴューが出来るかな!?来週みんなの宿題を見るのが楽しみ
○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●
レッスンの最後に「Telling story」に絵本の読み聞かせではなく、今日は新聞紙を使って手品をしました。
みんな大喜び
アルク出版社の『子ども英語』6月号に載ってた手品を参考して、やってみました。
新聞紙が瞬時に姿が変える様子に子ども達は大興奮!!
Tくんが主人子にしてもらって、Tくんの頭に次々とかぶせていく。。。
こんなStoryです━─━─━─━─━─ One upon a time, there was a boy called TARO. He was 7 years old. He was always thinking about his future. One day, he was walking along the beach. He saw a ship
.
“I want to be a captain”he thought. “But, if my ship sinks, I'll die. I've changed my mind!”
He kept walking, he saw a fire engine. “I want to be a firefighter,”he thought. “But, if I am a firefighter, I'll be burnt to death. I've changed my mind!
”
TARO was getting hungry. “I want to be the manager of a hamburger shop,”he thought. “But, if I am the manager of a hamburger shop, I'll eat every day and I'll get fat, I've changed my mind!
”
TARO saw a boat and got in. His boat floated quickly away. Suddenly, a storm began, thunder was rolling
, the wind was blowing
.
His boat hit a rock and the back side of the boat broke. He was still floating, but lightning struck the boat
, and the front of the boat also broke.
Finally, the boat sank. He floated away. When he landed on the beach, he had nothing left but a T-shirt. “I will be a T-shirt salesperson,”he thought. This is a good idea
!!
(話の展開にあわせて、舟の前後とマストの部分を破る。子ども達に見えないように椅子の下で、新聞紙を広げるとTシャツに変身!)
子ども達は手品が大好きなので、皆さん是非このお話を覚えて自分のお子さんをおどろかせて!