8.6 Hiroshima | 坂本祐祈 Official blog「和ころ日記。」Powered by Ameba

8月6日、アメリカの地から黙祷を捧げました。
73年。そう遠くない過去なのだなあと感じます。
広島に生まれたものとして、、、という言葉が私の同級生たちの中では当たり前だったことが、今の子供たちからも聞けることに、伝わっていっているんだなあと嬉しく思います。
たくさんのニュースや記事を見て行く中、
この写真が今年は私の心にとても深く届きました。

https://mainichi.jp/graphs/20180806/hpj/00m/040/001000g/1

子供たちのこの瞳が、平和な世の中で輝き続きますように、
心からの祈りを込めて、広島に生まれたものとして
また1年大切に過ごしたいと思います。
命を亡くされた多くの方への祈りと、
生き抜いて今に命を繋いで下さった多くの方と、
今日、青空のもとで笑いあえる家族や仲間に、
心からの感謝を込めて。 黙祷  坂本祐祈

 

August 6th. 
I pray for peace every year.
It already passed 73 years, but I feel it's not so far from now.
"As a person who was born in Hiroshima........" 
It is so natural for our generation to use this phrase, 
but today, I heard the same phrase from 9 years old children that made me happy. 
I looked over so many pictures on SNS and 
I couldn't take my eyes off of this picture.
I wish all the children's eyes keep shining with full of joy and peace in this world.

I pray for souls of victims and their family,
I thank people those who survived.
I also thank a family, friends who share the beautiful sky with me today.

Have a beautiful day,
Yuki