卒業しました!! | 移民の町で、移民の研究

卒業しました!!

I finally graduated from Master of Arts in Immigration and Settlement Studies at Ryerson University in October! I wore a gown, which I was hoping to wear in my life~~~ I am the only one in my program who was excited about wearing the gown for the first time?!


On the stage at the convocation, a professor gave us something like a scarf which we wore around the neck down to the back. We shook hands with the president of the University. The Program Director gave us a hug...


ようやく修士課程を終え、大学院を卒業しました!!ガウンを着たかった私(笑)うちのプログラムでガウンを着ることにエキサイトしていたのは、初めて着た私だけかもしれません(笑)。


It had been such a extensive and hard year. I hadn't studed that hard ever before, even when I was at UBC. Lots of reading and wirtings!! But one I finished all the studies, I kinda feel like going back to school to study again...hahaha. Now I am not thinking about going to a PhD program, but maybe I will. You never know. But I might go to another Master's program in the future when I get a parmanent residency. Hopefully. Anywho, I need to work to save money again for a trip to Japan and for a wedding?!


この1年、とってもハードだったけど、終わると、もう少し勉強したいな~と思うのです(笑)でも、この1年を振り返ると、PhDの3年から5年の研究は、今は考えられませんが(笑)永住権を取ったら、学費が安くなるので、考えるかもね。。。はたまた、他分野の修士課程のプログラム?!とりあえず、働きます。お金貯めて、日本旅行と結婚資金(?!)


Once I accomplished one of my goals, now I have others!


ひとつ目標を達成すれば、また次の目標が見えてくるんですね。


I wrote in my acknowledgement in my paper, but thank you to my family and friends for their support. ラブラブ