マークジェイコブスが大学に出現!A meter away from MARC JACOBS... | ロバータオフィシャルブログ「Keep Smiling」by Ameba

マークジェイコブスが大学に出現!A meter away from MARC JACOBS...







あの世界的有名デザイナー。。。
マークジェイコブス(ルイビトンのデザイナー)が大学内でトークを開いてくれました!

チケット(無料)は45分で完売だった為開演1時間半前に並んでキャンセルチケット
をゲットしましたはぁはぁ

トークはマークがデザイナーとしての駆け出しの話、ルイビトンでの仕事の事を2時間たっぷり話してくれましたゆる顔ルイビイトンの靴のデザイナー&バッグのデザイナーも来てました(バックのデザイナーは私の大学の卒業生です★

マークはチームワークのについての大切さを語ってくれました!彼は絶対「私のアイディア」とは言わずいつも「私達のアイディア」と言ってたのが印象深かったです。

よくコンセプトやインスピレーションの事を聞かれるみたいなんだけど、マークはあんまりインスピレーションの事を話したがらなかったです。マークにとってインスピレーションはただのインスピレーションであってコレクションやデザインのテーマにはならないと言ってました。

マークのトークで感銘した言葉特にはなかったけど(それも逆に自然体で良かった)、マーク本人の存在感に感銘をうけました。私もああいう良い意味で自信にあふれたオーラアオキラをいつか放ちたいと思いましたかお



I attended Marc Jacob's talk with my friend at our Universityべ There were Marc Jacob and a shoe designer and a bag designer from Louis Vuitton. (The bag designer is a graduate of my University (Central Saint Martins))笑)

Since the tickets were sold out in 45 min we lined up 1hr 30 before the talk and waited for cancelled tickets (by the way the talk was FREE!)

The talk lasted for 2 hours, Marc Jacobs just sitting a meter away talking about his early days and his days in Louis Vuittonきらんきらきら

Though he's a world top class designer he seemed to be very friendly, taking pictures etc.

He kept on repeating that it's all about team work and that there are no "That's my idea" because everyone is aiming for a same goal.

He also did not like to use the word inspiration or talk about inspirations because he said that inspirations are just a catalyst and does not define a collection or a design.

There were no specific "inspirational quotes" said by him, but his presence itself was very inspirational to me. I hope one day I could have the same aura and confidence that he radiatesゆる顔