#ひとり言#Good morning. How are you? I am well. Today is Saturday, August 10th. It’s clear and 23℃. The forecast says it will be clear all day with a high of 33℃. 


Today, I'm starting a three-day vacation. So,my wife and I have planned a trip to the Kumano Kodo World Heritage site in Wakayama Prefecture.


She has wanted to go there for many years. I’ve been there once before, to the Kumano Kodo and Nachi Falls. Nachi Falls is one of the three most famous waterfalls in Japan, and the Kumano Kodo is a famous old pilgrimage route.


Recently, it seems that many foreign tourists have been visiting. I’m looking forward to it. So, how long is your summer holiday? Okay, that’s all. Something like that. See you.





おはようございます。お元気ですか?私は元気です。今日は8月10日、土曜日です。天気は晴れていて、気温は23℃です。天気予報では、今日は一日中晴れて、最高気温は33℃になるそうです。


今日から3日間の休暇に入ります。それで、私たち夫婦は和歌山県にある世界遺産、熊野古道への旅行を計画しました。


妻は何年も前からそこに行きたがっていました。私は一度行ったことがありますが、熊野古道と那智の滝を訪れました。那智の滝は日本三名瀑の一つとして有名で、熊野古道は古い巡礼の道として有名です。


最近では、多くの外国人観光客が訪れているようです。楽しみにしています。ところで、あなたは夏休みがどのくらいありますか?はい、以上です。そんな感じです。またね。