#ひとり言#Hey! Good morning. How’s it going? I’m good. Today’s July 1st, a Monday. It’s a rainy day, and the high is 23°C. The forecast says it’ll rain all day, with a high of 25°C. Feels like the rainy season is really starting.


So, something exciting happened! My son 

texted me early this morning at 4:42—his daughter was born! She came a bit early since she was due on July 17th. It all happened so fast. I happened to wake up just in time and got some photos of her right away. I texted back congratulating him. She’s my second grandchild, and I can’t wait to meet her.


Anyway, how was your weekend? Mine was good, pretty usual stuff. Today’s a workday for me, so I’ll just get on with my tasks. Have a great day, and see you later!



おはよう!元気?俺は元気だよ。今日は7月1日の月曜日。雨が降っていて、最高気温は23度だって。天気予報では、一日中雨で最高気温は25度らしいよ。梅雨っぽくなってきたね。


それで、ちょっと嬉しいことがあったんだ。今朝4時42分に息子からメッセージが来て、娘が生まれたんだって!予定日は7月17日だったけど、かなり早く生まれたみたい。ちょうどその時に起きてて、すぐに写真を送ってもらったんだ。私も「おめでとう」って返事したよ。これで孫は二人目で、会うのが楽しみだな。


さて、ところで週末はどうだった?私はいつも通り楽しかったよ。今日は仕事の日だから、普段通り頑張るよ。それじゃ、良い一日を!またね。